myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jamen godmorgon kära Ni....

Publicerad 2014-01-13 07:03:56 i Allmänt,

Då var det måndag och en ny vecka ligger framför oss alla, kallt som sjuttsingen ute och det känns inte som om våren kommer den här veckan i alla fall. Ja jag vet att det låter optimistiskt att tänka på vår i januari, men man kan väl drömma.
Igår var vi bortbjuden på middag och det var så smaskigt, kyckling på rotsaksbädd mums filibabba. Fick även lite kramar av de små gossarna så att jag klarar mig en vecka till. De är för goa, Liam är så kul och påminner om mig hahahah hur då? tänker ni? Jo han tycker om att surra och prata och det spelar ingen roll tycker han själv vad han säger eller ngt sådant utan bara glädjen av att få surra med ngn. Viggo sa att han skulle spara ut håret så han kunde ha hästsvans. Då sa morfar att han tänkte göra detsamma och att han tyckte det skulle bli snyggt med eventuellt en fläta på sidan. Då tittade Viggo länge på han och såg väldigt fundersam ut och sa: -Nä jag ska klippa mig snart......
Den här helgen har varit trevlig och vi har grejat här hemma. Lördagen innebar jobb och sen iväg och fixa färg och tapet. På kvällen började jag måla och fortsatte på söndagsmorgonen. Dan tapetade och jag for på jobbet några timmar och sen fortsatte vi. Det kommer att bli bra, men färgen tog slut hahahaah så vi har lite vägg kvar.....
Vi tog sista burken så nu får vi vänta ett tag tills den kommer in i butik igen :(
Den här veckan hoppas jag skall bli lite lugnare och lite mer fritid. Jag har ett litet projekt på gång då jag tänkte göra en tavla. Har inte en susning om den blir bra men tänkte prova med decopauge på en gammal tavla som jag målat över en gång. Känns som om ngt jag måste prova, sen så har  jag planer på ljusstakar av rör och gips.
Ja nu är det bra den stora frågan om det kommer att bli av då det är annat som kräver mitt emgagemang tex,,,jobbet hahaaha
Sen skulle jag behövt fara till mor och städa och tagit bort julen och handla osv Dåligt samvete då jag inte varit dit på hela veckan....
Men som sagt en ny vecka står framför dörren, så nu kör vi..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela