myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lögn, förbannad lögn och statistik

Publicerad 2014-01-21 07:10:19 i Allmänt,

Läste i dagens vk ngt som fick ögonbrynen att höjas och sen böjas av missnöje. Så idiotisk artikel, så här stod det.
Fetma och högt blodtryck minskar sannolikheten att få prostatacancer. Förklaringen anses vara att de dör av andra orsaker !?!?? Allt enligt statistiken.....
ja vad ska man tro om den fantastiska undersökningen? Jag har en annan teori...om du aldrig går upp på ett tak så minskar risken, att du dör av att ramla ner från ett tak. Antagligen dör du när du ramlar ner från en stol. Japp där har ni min teori....undrar om jag får en lagerkrans eller en medalj av åttonde storleken direkt ur vår konungs hand nu?
Jamen håll med om att det var ruttet skrivet? 
Gårdagen var inte så effektiv som jag önskat...var helt slut,när jag kom hem. Kände mig ganska moloken och låg bara och suckade.
skickade lite mail och läste lite avtal och bestämde mig för att fara upp till stugan om några veckor. Nåja vet ju att dessa stunder är korta och intensiva. Snart är jag på annat humör igen.
ikväll kommer lillan,då modern skall träna sina adepter. Det skall bli trevligt att få hänga med henne en stund.
nu skall jag pussas lite med kisse pälsboll fyrkant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela