myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Mån...nej tisdag är det ju.....

Publicerad 2014-01-07 07:05:55 i Allmänt,

Höll på att glömma att det är kortvecka. Fast egentligen inte då vi jobbade igår oxå. Ja det är inte konstigt att man blir lite snurrig. Jag trodde det skulle bli körigt idag med jobb, revisorsbesök för inventering och tandläkaren. Men till den sistnämnda ska jag till den nionde....blä. Men känns som ett måste då halva tanden har ramlat bort med hjälp av en saltpiratpeng. Ni som vet vad det är vet att de är ganska hårda hahahaaa
Inventeringen gick som ett huj med hjälp av Mys förening och vi hade räknat och sammanställt allt redan sex, med avbrott för lite pizza. Andra år har det tagit fram till elva på kvällen, så vi var mer än nöjda.
Idag har jag en del telefongrejer att göra och om jag känner mig rätt så kommer jag inte att hinna ringa alla hahahaha.
Vi får se hur det ser ut den nionde om jag kan vara hemma och fixa allt som måste göras, med avbrott för rotfyllning då.......
Men det känns bra att vi har inventerat och att julen är bortplockad här hemma och känslan av nystädat finns kvar.
 
Jag har inte en nystartskänsla det här året som jag brukar ha. Kanske för att det är ett så osäkert år. Mamma är inte pigg och det är mkt på gång på jobbet och det är allmänt mycket som skall göras. Tror att åldern spelar roll för min egen del inte så att jag känner mig gammal, men jag vill ha lite mer struktur och lugna stunder. Det känns mer som om detta år kommer att bli mer hektiskt. Jag är medveten om att det låter pessimistiskt och deppigt, men det är mer som en känsla. Jag är dock inte så pessimistisk som jag låter. Men den här bloggen är ju tänkt som en liten dagbok, så det är därför jag tillåter mig att skriva vad jag tänker och känner. Men först av allt skall jag ge mig iväg på jobbet. Det är ju skönt att konstatera att det känns bra att fara iväg och framförallt ha ett jobb och hälsan att utföra det. Full fart framåt....fast först en kopp kaffe till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela