myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag och kallt

Publicerad 2014-01-14 07:25:09 i Allmänt,

Både på jobbet och hemma har vi haft det kallt. Det är ngt med värmesystemet, att det behöver ngt dygn på sig att ställa om när det blir kallare. Men å andra sidan så har vi inte på värmen så mkt. Är mer rädd för att det skall bli för varmt än kallt. För fryser man så kan man klä på sig mer kläder men om det är varmt kan jag känna att jag vill kliva ur huden.
Vi hade en lugn kväll igår och såg några avsnitt av favvoserien och det blev lite onödigt sent. I afton kommer vår prinsessa hit, då modern har träning och jag skall fixa lite fakturor. My har hektiskt framför sig med all planering och allt som skall fixas innan DM som hålls här i Umeå. Jobbigt är det men samtidigt otroligt roligt och ngt som både hon och hela föreningen är redo för och har längtat till. Vi ska väl hjälpa till, men jag kommer att vägra parkeringsvakts jobb.....kallt.....
Måste ringa försäkringsbolaget och se vad som ingår i försäkringen. Lukas har ont i en tand och måste till vetrinären. Nu vill vi höra vad som ingår i försäkringen om den måste dras osv. Men jag har en aning om hur svaret kommer att bli. Naturligtvis gäller det tänder om...det inträffar på en torsdag kl 12.45 och det är 11 grader och lite molnigt och ni kör en volvo och om ni bör i hörnefors och om ni tycker om hallonbåtar och om.....dvs nej......
Jag står fortfarande för försäkring för honom och vi vill fortfarande vara delaktig i hans liv. Saknaden är inte stor då vi vet att han lever ett liv som många voffsar bara skulle drömma om. Samt att vi fortfarande har "tillgång" till honom om vi vill.
Men kissarna är saknade.....men de har det bra sägs det och det är det viktigaste,
Nu skall jag snart bege mig till jobbet. Men allra helst så skulle jag vilja fara och hämta maken och rymma till stugan. Skulle kunna tänka mig att stanna en månad och bara drälla runt och inte tänka eller göra ett skvatt. Det är inga problem känner jag.
Skulle verkligen behöva ge mig iväg i alla fall, men rotfyllnig kostar som en resa så jag antar att jag inte kommer att lämna Röbäck på ett tag. Med min ekonomi hahahaah så kan jag nog inte ta mig ner på stan,,,,Tur jag har min sugerdaddy hahahahaa. Fast vad är väl en bal på slottet,,,,trist...och tråkig...och,,,och fullständigt underbar.
Jja men bilden härunder är i alla fall fin..,
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela