myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Denna dagen....värd att fira

Publicerad 2014-06-25 06:49:27 i Allmänt,

Yippie ...Umeå fick inte titeln Miljöhuvudstad 2016...hurra hurra hurra. Tänker fira med en glass och dra en lättnadens suck. Känns som om vi hade tur där....
Jaha vad har jag mer att förtälja....jo dottern med familj köpte en av bilarna som vi var och tittade på. Känns som om de gjorde en bra affär och de var väldigt nöjda. Nu har de en bra bil och en av de bästa är att den bilen hade mellanklassbilens största baksäte, vilket är kanon för lillan. Hon sitter ju i bakåtvänd stol och slipper ha sina fötter som små krokar, utan kan sitta bra i sin stol.
För övrigt är allt under kontroll....eller inte.....Jag tog fel på dag och trodde det var styrelsemöte ikväll...gissa om min förvåning när det knackade på dörren igår kväll och en av mina föreningskamrater stod där och undrade var jag varit ????? nåja det var ju inget superviktigt möte och istället så blir jag ju ledig ikväll. Men hören och häpna ,jag tycker att det är lite tråkigt för jag tycker verkligen om styrelsearbetet. Det är trevligt att träffas och det är kul att göra ngt bra som samtidigt är småroligt.
Nu på morgonen skall jag till min redovisningskonsult, krångligt ord och jag säger alltid revisorn, men det är fel. Så här är det. Låter helt galet och det är det oxå om du frågar mig. Jag gör löner och bokföring osv, sen skickas det till redovisningskonsulten som går igenom det jag gjort och gör eventuella förändringar tex om hon ser att jag får dra av ngt eller ja bara tittar på det...sen så far det till revisorn som går igenom allt igen och ser att redovisningskonsulten har gjort rätt och så att jag gjort rätt. Detta kostar naturligtvis en massa stålar....det knasigaste är...att om jag gjort fel och både redovisningskonsulten och revisorn missar det då är det mitt "fel" likt förbannat. Det är då man kan fundera på varför man har dem???? Ibland så önskar man att man hade en enskild firma eller ett handelsbolag lite enklare då och inte lika mkt regler och skit.
Igår så fick jag lite tväront i magen....revisorn ringde och ville ha ett kassautdrag för bokslutet från den 2/1-13. Jag gickner i arkivet och drog fram lådorna från 2013 och började leta....och just pärmen från de första dagarna i januari 2013 var puts väck.....höll på kissa ner mig av oro. Men tills slut kom jag ihåg att de låg i en av lådorna märkt 2012.....jag hade resonerat så att det som var gjort de första  dagarna i januari utgjorde utgifter från december 2012....puh  lite orolig hann jag bli...
Till helgen skall vi tvärfara upp till stugan med lite grejs och grunks bla en grill och ett nytt parasoll och lite annat bra och ha saker. På söndagen har vi planerat att fara på auktion...så himla kul. Det är två år sedan sist och det skall bli kul. Oftast är ju de flesta sommar auktioner på lördagar och då jobbar ju jag oftast. Men nu har jag chansen och rackarns annåda vad jag håller tummarna på att det går vägen. Skall inte ha ngt, men jag tycker det är så kul att kika på gammgrejer och sen se på vad folk ropar på. Ibland ser man klipp och ibland så får du en ny för det priset det säljs för.
Men just nu skall denna tanten gå och ta på sig och ta tag i dagen som är värd att fira.jag slänger in en bild på en tårta tror jag....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela