myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon fredag du välkomna dag...

Publicerad 2014-06-27 07:15:21 i Allmänt,

Ikväll så blir det fredagsmys....lite cocacola och lite lakrits och sen...zzzzzzzzzzzz i soffan. I alla fall så brukar det bli så och det är verkligen skönt. Det mesta är om det blir en tidig lur och man vaknar vid nio,för då orkar man vara vaken lite senare och liksom suga ur allt av fredagskänslan. Maken har jobbat hårt i veckan,så han ser nog framemot detta mer än mig skulle jag tro. Imorgon eftermiddag far vi upp till en liten tripp och om all logistik fungerar blir det auktion och ett litet besök till småprinsarna. Det är länge sedan nu. Maken blev så sugen på att träffa dem redan igår så han tvär cyckla dit. Jag kunde inte just då då jag hade dragit fram en massa grejs och att vi fick besök. Så nu ser jag fram emot att få mig en kram av de smågodistrollen.
Ernst sommarprogram började igår och jag tror det blir en bra säsong. Speciellt förra året så tappade jag lusten helt då det var en alldeles för speciell byggnad och för dyrt och lyxigt ställe för att man skulle kunna relatera till det. Han gjorde prylar som kostar 1000-2000:- att göra och det skulle ändå bara vara en sorts dekor och det är inte alla som trollar fram de stålarna bara så där. Tycker det skall vara så att alla skall känna att det där skulle jag kunna göra och prova utan att hela semesterkassan flyger iväg. Sen så noterade jag att han använda alla de produkter som jag säljer i butiken hahahaha. Kändes lite extra bra och de är verkligen bra.
Medans jag såg på programmet så började jag göra en brudbukett??!!! jajamensan...först skojade jag med My och sa att jag höll på med en brudbukett till Rebecka (min blivande sonahustru) hon frågade : Vet hon om det? Nä sa jag men hon blir nog glad. -Men mamma så pinsamt tänk om hon inte vill ha den? Jo men den blir jättefin sa jag...men sen sa jag att jag vill bara prova. Hur gör jag då? jo jag gör den av kaffefilter? och blompinnar som jag sen skall måla med akvarellfärg!!! Så här långt är jag hoppfull och jag ser framför mig hur bra det kan bli och snacka om evighetsblommor....Skall ta lite bilder på de olika stegen och lägga upp på butikens facebooksida, men lägger även upp här en bild, så fort det börjar likna ngt ....om det börjar likna ngt.....
Vi skulle behöva handla lite oxå, typ basvaror till stugan. Oj vad jag längtar tills vi åker upp och stannar några dagar. Men vi brukar alltid handla lite extra och fylla upp frys och skafferi. Kött är oftast svårt och dyrt att hitta uppe i örträsk hahaaha. Antar att de flesta har i frysen sen älgjakten. Det kan i och för sig finnas i bjurholm, men inte alltid av den sort jag vill ha. Jag tycker ju inte om karre och färdigmarinerat grillgrunks skulle jag aldrig köpa. Är man en prinsessa så är man.....jag skulle nog på en panikattack om jag fick en fläskgrej eller ngt segt i munnen och antagligen inte äta kött på ett halvår. Tyvärr så skojar jag inte....
Så jag brukar handla mestadels kött och bröd och fylla frysarna med. Det är ganska bra för vi har tillgång till 4 frysar hahahah i stugan. Först den vanliga i stugan sen tre till i gemensamhetsstugan. Där finns oxå möjlighet till övernattning för gäster och en tvättstuga. Kort och gott så har vi allt som vi behöver, men då stugan är liten som en liten tänbsticksask så behövs det bygga ut, så att när alla kommer vi inte behöver sitta i knät på varann.
Igår så bokade jag även sittningen med mediumet...så kul och spännande, nämnas bör att maken tyckte det var helt vansinnigt och att jag dessutom betalar dyrt för det, gjorde att han fullkomligen idiotförklarade mig hahahha behöver jag säga att han är skeptiker....
Nu skall jag frankera lite brev och betala räkningar.....gillar inte att betala räkningar....men det delar jag nog med de flesta. Men först grundar jag med lite kaffe...Mollbergs blandning heter mitt favvokaffe just nu..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela