myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hipp hipp hurra för Sverige idag

Publicerad 2014-06-06 08:55:26 i Allmänt,

Är så glad att vi börjat fira våran nationaldag. Vi lever i ett fantastiskt land tycker jag. Inte bara för att vi är förskonade från ett helt gäng naturkatastrofer utan för att vi har så många rättigheter ex allemansrätten, åsiktsfrihet, du får vara kär i vem du vill utan att riskera fängelse, och en hel massa orsaker till. Men vi får aldrig bara lägga oss ned och bara glo upp i molnen. Vi måste värna om allt detta och kämpa för Svenskarnas rätt till Sverige.
 
Nu till ngt helt annat....jag är sjukskriven. Jag har känt mig yrslig och konstig och bokade tid hos doktorn, mest för att maken tjatade. Fick tid och jag beskrev hur det kändes, både jag och farbror doktorn var överens om att jag har alla symtom på stressreaktion. När vi tog blodtrycket så sa han att det var på hundratjugo....ja sa jag jag är lågtryckare och brukar ligga på 120/70...ja men du har hundratjugo i undertryck....sen så sa han ngt om 145....men jag vet inte om det var övertrycket???? vilket låter helt galet eller om han sa att 145 var farligt eller ngt ...jag hade redan slutat lyssna och funderade på 120 i undertryck ???
Det förklarar ju varför jag känt mig underligare än vanligt. Men jag är inte orolig,för jag minns att det var så här när jag blev sjukskriven 2003. Men jag skall ändå tillbaka och försäkra mig om att det inte är ngt annat.
I det stora hela så kan jag säga att jag inte ens är i närheten av hur det kändes för  2 månader sen. I ärlighetens namn så var jag orolig och lite smårädd att jag skulle hamna i samma situation som 2003.
 
I det stora hela så mår jag ok men med begränsningar. Jag är som två människor på ngt vis, en som verkligen känner glädje över att ha blommor på altanen igen och som vill lukta på dem och som njuter över hur allt kommer att bli bra. Sen den andra som är glömsk, yrslig, orolig, magknasig, svettig och trött och har ont i lederna.
Jag skulle kunna hårdra det och säga att själen och hjärtat verkar vara i topp form hahhaah men kroppen och hjärnan inte hunnit med utan har det lite småkämpigt....Men jag fokuserar på det positiva och vill nog påstå att det är betydligt svårare att läka en själ än en kropp. Jag tror att får jag bara lite tid och ro och lär mig att chilla....så kommer detta nog att bli bra.
Idag så skall vi upp till stugan med småprinsarna och vi struntar i kosläppet för då blir klockan så mycket innan vi kommer iväg eller rättare sagt innan vi kommer fram.....Idag så skall bara glädje få råda.....jag har det fantastiskt bra och jag hoppas att ni alla andra njuter av det mesta idag.....nu skall jag som vanligt njuta av en kopp kaffe i min speciella dricka
 
kaffe på altanen kopp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela