myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördagsmorgon och solen lyser...

Publicerad 2014-06-28 09:16:21 i Allmänt,

Gårdagen blev sen.....somnade inte ens förrän just innan vi släckte och gick och la oss...halv ett. Maken tog dock någon lur här och där, men jag var vaken och det var bara skit på televisionen. Jag är förvånad själv,faktiskt. Vi var och handlade på Lidl igår och visst fick jag med mig en del som jag absolut inte behövde hahhaah. Men vi kompletterade med en hel del pasta,socker, mjöl, ris osv sånt som är bra att finna, helt enkelt stugmat.
Till middag så gjorde maken fläskfilerätten som Ersnt gjorde i sitt sommarprogram. Om ni inte såg,så kommer här en förklaring:
Putsa filen och skär den i tjocka skivor typ 4 cm, Gör ett hål rakt genom och stick in en smakrik korv, Det bör ju vara en smal korvsort och vi tog en starkölkorv. Sen lindas bacon runt hela köttbiten och sen salt och peppar. Efter det är det bara att grilla. Man bör tänka på tycker jag att ta en stark korv annars blir det nog inte så mycket smak. Köttet suger upp smaken, men det är ingen fara att det blir starkt. Tycker inte heller att det behövs ngn sås till då det blir saftigt och smakrikt av sig själv.Men det är väl en smaksak antar jag.
Idag skall maken ut till min mor och fixa kylskåpsdörren som har hängt sig och ställa in kanalerna på tv:n  I eftermiddag skall vi ju upp till stugan och jag hade ju sett framemot att fara på auktion imorgon....Men jag har just bestämt mig för att lägga ner den....blir alldeles för stressigt för mig. Behöver ta det lite lugnt.....
Lite besviken....men ändå rätt beslut. Fortsatte på mina rosor igår....trots att jag inte gjort klart alla så kunde jag inte hålla mig från att börja måla....de kommer nog att bli bedårande söta. Sen så hade jag tur som en tokig, men i  detta fall så anser maken att den enda som är tokig är jag....
Jag hade akvarell på tub och det skall blandas med vatten i en lämplig palett....jag använde en plastburk, Blandade till en rosa kulör och satt i soffan och målade.....jag kanske skall nämna att jag aldrig skyddar soffan hahhah när jag håller på med mina projekt. Jag har ju alltid tofflor på mig inomhus och de låg på golvet nedanför....jag lyckas välta ut hela blandningen och vågade knappt se vars allt for och jag kunde höra makens röst inne i huvudet: -Jag har ju bara väntat på detta....nu är ju hela mattan förstörd...Men på ngt magiskt sätt så har hela blandningen endast splattrat rakt ner i foppatofflen....1-0 till mig mot ödet.....Maken kunde bara konstatera att jag hade en otrolig tur.....
Nu skall jag kasta mig ini duschen och tvaga mig och hoppa in i lite kläder och fortsätta denna vackra dag i succe...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela