myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sköna söndag

Publicerad 2014-06-29 09:32:38 i Allmänt,

Vaknade lite senare än vanligt och det var skönt att sova ut lite. Det blev sent igår då jag i princip såg allt möjligt från tama sälar till brudklänningar, Foyles war till pyrande vulkaner. samtidigt som jag pysslade. Har jobbat bort en del och skall nu fortsätta med dagskassor. Ligger kraftigt efter där då jag inte fått till redovisningen på ett bra sätt. Bokföringsprogrammet är nere på decimalnivå och ibland så blir det irriterande differanser. Men i veckan så var jag hos min revisor och nu tror jag att vi listat ut "felet" Det innebär att varenda dagskassa sedan årsskiftet måste göras om ...suck...Men hellre det än att det blir diffferanser, som måste göras om tills nästa bokslut....
 
Så nu har jag en del att göra.....Men har tänkt ut en plan så jag kommer förhoppningsvis bli klar innan julis månad är slut.......Om jag gör en månad i veckan så löser det sig....Mycket jobb men hellre det än att det blir fel i bokföringen. Tänk så knasigt att ett lite öre??? växer och blir kronor och det stör hela skiten. Tänk er att det står tex 144.76 öre då "fattas" det ju 24 öre enligt programmet. Men i praktiken så blir det ju 145 kr...hänger ni med? Så då uppstår det differanser på 24 öre!!!! petigt eller hur?
Nåja jag är glad att vi troligtvis hittat felet och det heter ju gör om, gör rätt...
Så jag tänker börja idag med maj månad och håll alla tummar för att vi hittat felet,,,,annars får vi (läs revisorn..) söka igen i programmet. Konstigt nog är det ett bra bokföringsprogram som kostar multum hahaha
Det verkar vara ett skönt väder idag och jag hoppas att det är härligt i stugan där kära maken håller hus. han for ju upp själv då jag inte kände att jag hade tid. Han skulle klippa gräs och lägga ut bryggan och pyssla på,
Jag måste iväg och handla lite potatis....trodde jag hade hemma men icke sa nicke. Skall göra en typ av potatissallad idag tänkte jag, Men då bör man ju ha potatis...eller?
Men nu måste vi bryta här och nu så jag inte tappar farten och istället sätter mig ner och surfar runt eller får för mig att göra ngt annat kul...tex brodera eller måla mina pappersrosor.....
Ha en skön dag mina vänner och njut av sommarens vackra färger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela