myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag 10/6 kl 6,54

Publicerad 2014-06-10 07:23:43 i Allmänt,

Godmorgon kära värld. Hur ska vädret bli idag tro? Kommer det att bli regningt och kallt eller spricker det upp och blir lite sol. Huvudsaken att det inte blir kallt tycker jag ialla fall.För i afton skall vi till Sjöbris och äta lite "införsemestermatnuärdetsommarmiddag" med jobbet. Kommer att bli trevligt, men ännu trevligare om vi inte behöver hacka sönder maten pga att vi fryser utan kan tugga den helt själva. Kommer definitivt att ta med mig kofta kanke två....
Jaha vad gjorde jag igår då? Jo jag gjorde hela momsen.... yippie för mig. Hade ett sådant flyt.....efter det så var jag trött i skallen men väldigt rastlös. Så jag dammsugade och städade ur några lådor och for och handlade och hälsa på hos Milou en liten stund. Väl hemma så började jag med middagen och väntade och väntade och efter en och en halv timme senare än vanligt så kom maken hem och då åt vi. Var vaken en liten stund och slocknade på soffan vid åtta!!
Har inte varit yrslig ett dugg de senaste dagarna och det känns ju fantastiskt bra. Det svåraste just nu är stressen som uppstår när jag är hemma.Det är egentligen så dumt men jag kan förstå hur det blivit så. Har ju jobbat så ini bängen mycket under några år och när jag väl varit hemma så har jag fortsatt med papperen. Den känslan sitter kvar i väggarna...liksom skynda, måste, skulle.....Det är inget man vänder på en kvart, men jag jobbar på det och det har gått så mycket bättre än jag trodde det skulle gå. Jag försöker vara så positiv jag bara kan för det är bättre än att fokusera på allt möjligt elände. Tror att vara förlåtande och betrakta det mesta med en positiv inställning ger mer än att bara klanka ner på sig själv och se alla fel man har. Problem behöver man inte söka de tenderar att hitta en själv.
Men inte är det lätt att vara positiv 24/7.....det kan nog ingen. Tror inte det är sunt heller...
Idag så blir det en lugn dag....skall leta lite papper åt revisorn....och sen pula på lite grann här hemma innan jag åker ner på jobbet. Jag ska ju inte jobba men jag skall kolla hur det är med dem och butiken...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela