myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag ljuvliga tisdag

Publicerad 2014-06-03 06:52:45 i Allmänt,

Japp...underligt... ja nu hittade jag ta bort pricken knappen hahahaha. Teknisk? svar: nej.....Helgen som i vårt fall räckte ända tills igår kväll har varit härlig. Både jobb och vila i härlig blandning. När vi lämnat Lukas i Högbränna så åkte vi hem och jag gjorde lite pappersjobb och handlade och stökade bort här hemma. Maken oljade in altanen med vår egenblandade lasyr. Blev så fin och nu är vi klar med den och vi är nöjda. Kommer att bli många kaffestunder därute i solen. Till middag kom ena sonen och My och Milou, vi grillade och åt en ny frödinge tårta. hallonmoussetårta med lakritstäcke. Tycker dock att moussen var för söt och lakritsen var god. Sen blev det styrelsemöte för mig, ett kortare ett och var hemma efter inte fullt 2 timmar. Upptäckte igår att jag inte betalt månadens räkningar....har gömt min bankdosa på ngt bra ställe så idag blir det att leta den hahaha. Antagligen i jätteberget papper som ligger i förrådet. Har ju inte så  mkt räkningar men påminnelsavgifter är ju så onödiga.
Vi trodde att det skulle kännas konstigt att lämna tillbaka lukas till matte och att vi skulle sakna honom mer. Men han blev nog glad att komma hem till sin matte och alla vovvarna och kissarna, vilket gör oss så innerligt glada. Han har det så bra och har många kompisar och gård att röra sig fritt på. Vi hade pussat på honom så mycket att vi klarar oss nog ett tag. Maken är nog den som mest njutit av att få träffa honom. Jag träffar ju Lukas oftare än vad han gjort de senaste 2 åren och han sa att han önskade att han vore pensionär nu och kunde ta "hem" Lukas igen. Mest på skoj och utifrån våra egna behov. Lukas mår bäst där han är och vi skulle aldrig någonsin beröva honom hans paradis på jorden.
Kisse blev inte ens förvånad när Lukas kom intrippandes, han strök sig bara mot honom som om han varit ute och gått en stund. Men igår när vi gick och la sig så var han extra kelsjuk och halvlåg på oss bägge. Han drar sig mer undan om han har konkurrans, allt eller inget är hans ledord.
Skall strax till jobbet eller inte riktigt än måste nog söka bankdosan först......Men först av allt skall jag dricka en kopp kaffe till ute på altanen och njuta av morgonens sötma. Skall se på mina blomplanteringar och glädjas åt att jag mår bra ända ini magen efter denna efterlängtade helg. Vi hörs....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela