myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag 26/6

Publicerad 2014-06-26 07:21:45 i Allmänt,

Vilket bra väder vi har hahaah i alla fall säger jag så som pysselbutiksägare. Är inte ett dugg ledsen över att folk kommer och köper pyssel till barnen eller till sig själva.
Ska jag vara riktigt ärlig så är det ok för mig om detta fortsätter, en liten önskan dock....det kan få vara lite varmare på kvällarna.
Igår när jag kom hem så hade kära maken gjort min favvomat, leverbiff och lingonsylt och kokt potatis. Han hade skalat potatisen och dukat så fint, precis som en festmiddag skall vara. Jag älskar verkligen leverbiff......ngt som jag nästan kräktes åt när jag var barn och man fick det i skolmatsalen. Detsamma gäller morotstuvning och faktiskt så kräktes jag en gång av det och hann knappt till toan och det var så hemskt. Nu tycker jag att det är helt okey även om det inte är det gottaste jag vet.
För övrigt så har jag mest tankarna åt det kommande bröllopet, typ tårtorna, mingelmaten osv. Vad blir bäst och hur löser vi det praktiskt osv osv. Jag är väldigt glad och stolt att jag får vara med och tycka till och även får vara delaktig i detta. Det känns inte betungande utan är ganska trevligt och lite spännande.
 
Vi far ner v 32 och vi hade tankar åt att fara ner till Ullared...men nu överväger jag att boka in en sittning med ett medium istället. Han heter Jörgen Gustafsson och är en "kändis" bland mediumfolket. han skulle ha några sittningar under v32 och just nu funderar jag på om inte det hade varit superkul. Jag tror verkligen på andevärlden men det finns så mycket och många skojare i den branschen. Jag har varit på sittningar förr och det har stämt in på pricken. Men har varit på andra som det bara varit typ du kommer att göra en resa och träffa ngn osv....och en massa allmänt som stämmer in på alla förr eller senare. Har ibland funderat på varför jag tycker det är intressant??? lite spännade och lite roligt och tröstande och tryggt känns det om man tänker att man har nära och kära runt sig och att även jag kanske kan "spöka" runt bland barnen när jag gått över till andra sidan.
För övrigt lallar allt på som vanligt, har haft lite ont i huvudet och lite magkatarr känsla, men inget jättemärkvärdigt eller så att jag känner mig sjuk eller något sånt. Sovit så skönt de sista nätterna och somnar fort vilket är det bästigaste. Jag sover ju med en ljudbok i öronen annars ligger jag vaken i timtals.
 
Det roligaste är att ju bättre boken är desto fortare somnar jag....har inga problem alls att somna om om jag vaknar på natten, det är självaste insomningen som är svår, då kan jag ligga och fundera över allt mellan juldekorationer till budget till recept till tapeter osv osv i timtal även om jag är så trött så ögonen blöder. Så idiotiskt dumt men så länge det funkar med ljudbok så är det kanon. Inser nu att jag använt mig av det sovknepet i...8 år.....herrejisses vad tiden går fort.
Slänger in en bild på Jörgen Gustafsson ifall ni undrar hur han ser ut....ja han ser kanske lite speciell ut...hahaha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela