myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag och jag har planer..

Publicerad 2014-03-07 07:35:00 i Allmänt,

Mina planer brukar ju sällan gå i lås. Men det finns värre saker i vår värld. Idag skall jag sluta tidigare.....egentligen skulle jag ha skrivit detta med väldigt små bokstäver. För man ska ju inte hoppa över bäcken innan skinnet är sålt hahaah. Ja där fick ni två ordspråk i ett. Jag gillar ordspråk och citat och det är inte sällan jag blandar ihop dem. En klassiker är ju när maken sa på ett möte. - Nu ska vi inte kasta handduken i sjön.....hahahaha nä det ska man inte. Eller en annan som sa; Nu är vi och cyklar på djupt vatten......
Sån humor har jag och jag kan skratta länge och mycket åt sånt. Däremot så skrattar jag inte ett dugg åt tex mellanaktshumorn som är i tex melodifestivalen eller i flera svenska humorserier. Det är ju så dåligt och in till gränsen pinsamt.
Det finns inte många bra komiker i sverige som jag roas av. Det är väl Gösta Ekman och Robert Gustafsson som lyckats bäst enligt mig.
Igår så tog jag ett stort steg i teknikutveckling...jag skyjpade??? jajamensan med sonen i Hongkong. Hur fräsigt var inte det. Sen chattar vi 2 ggr/dag sen han for, så min oro har försvunnit. I ärlighetens namn så tror jag att han tycker det är småtråkigt i Hongkong och vill vidare men han väntar på visum till Kina. Dit kan man åka tunnelbana!
Sen skulle han iväg till Macau över dagen. Det är ett spelställe som omsätter mkt mer än Las Vegas.
Rätt var det är så har han spelat bort hela reskassan och kommer hem på tisdag hahahaah
I eftermiddag så skall jag iväg och köpa lite brunpapper på procurator, det använder vi på butiken och rullar in papper och annat som behövs skyddas.
Sen tänkte jag fara på ÖB och köpa plastpåsar och spackel. Dit är jag väldigt sällan så jag tänkte passa på när jag har "frigång" och är i närheten.
I helgen är det jobb på gång och lite annat tjoller som skall göras. Men jag hoppas att det finns lite tid till hopp och lek oxå.
Har börjat med lite påsk"ägg" till småprinsarna, eller ägg är det ju inte, Men jag säger inte mer än förrän de är klara. Kommer nog att ha dem först ett tag i butiken som demo. Sen skall de fyllas hahaha. Men troligtvis med ngt annat än godis. De får ju så mkt godis av alla så då brukar vi göra annat istället.
För övrigt så har jag sovit så gott inatt och speciellt när jag vaknade ahhahahaa. Maken väckte mig strax före sex. -.Ingalill vakna nu...varför det sa jag...Du skulle ha bilen idag,....varför det sa jag....det vet jag inte......jamen då sover jag.....men du skulle köpa ngt sa han......javisst ja....Men när jag väl vaknat har jag inga problem att stiga upp. Men oj så skönt jag sov.
Men nu skall denna kvinna ge sig iväg till toaletten och borsta gaddarna och he lite svart på fransarna.
Puss och hej leverpastej.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela