myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon måndag

Publicerad 2014-03-03 06:46:36 i Allmänt,

Ja nu var det måndag och mitt trevliga helgnöje har nu övergått till arbetsvecka. Nåja det är ok när man har haft en bra helg. Men jag har en hel del skador som kräver plåster, jag försökte ju dela en liten pinne med både sågar och morakniv och skalpell haha 5-0 till pinnen.....
Maken klippte mig igår och jag sa ta rejält....så nu ser jag ut som om jag kommer direkt från ett kvinnofängelse haha Men jag är inte så brydd, då mitt hår växer fort hahahhaa. Fast jag har i ärlighetens namn funderat på turban.....
Det är tur att jag är på bra humör, för snön som faller har jag börjat betrakta som en del i processen att allt skall bort. Ni har väl hört att ont skall med ont fördrivas. 
Det blev inget sytt på kaninerna igår, däremot en sängkappa to die for.....så söt den blev. jag funderar på hur jag skall på tag i ett krumelurpiller så jag blir liten och kan gå omkring i min pyttelilla husvärld. Men nu är jag ivrig att få tag i lite ljust tunt linnetyg som jag kan prova trycka på och skapa gardinkappor. De ska doppas i limvatten och formas med veck och då är det lättare att få dem att se fina ut. likadant skall det göras med täcket i sängen. Har aldrig provat så det skall bli spännande. Men nästa söndag kanske...kul....
Denna vecka kräver lite uppmärksamhet av mig gällande jobb, så lek och nöje får dröja lite. Men så ser det ut för de flesta så det är ju inget konstigt med det.
Tycker man skall vara jäkligt glad att man har ett jobb att gå till. Fy bubblan för att vara arbetslös. Nu full fart framåt mina vänner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela