myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Gomorgon Torsdag

Publicerad 2014-03-20 06:21:04 i Allmänt,

Sista arbetsagen innan ledighet, så himla skönt och roligt. Var himla trött igår, men så kom min arbetskamrat på att vi skulle gå på Nisses och köpa fika??? och tammerackarn jag blev mycket piggare hahahaahha. Slutsats: En bulle håller tröttheten borta....
När jag kom hem så fanns det inget att göra midag av (om man inte ides anstränga sig) så det blev youghurt till middag och 2 husmans med ost.
Gjorde lönerna och såg på tv innan John Blund kallade. Idag vaknade jag 5.10 så jag har suttit och tittat på bloggar och druckit kaffe tills nu. Så nu måste jag tvätta mig och klä på mig och sedermera bege mig till arbetet.
Kära maken åker iväg till fjällen i eftermiddag och kommer hem på söndag. Kisse skall tillbringa helgen hos en av sönerna. Så ikväll så är det bara jag och kisse hemma...oj vad vi skall röja och riva hela haket hahaha nej kommer nog att gå och lägga mig tidigt. Tanken är att vi ska rulla iväg tidigt i morgon bitti. Vi kommer att ta det lugnt och stanna när det behövs. Lillan har ju aldrig gjort en långresa tidigare och sitta still i bilen är ju aldrig roligt.
Dottern behöver oxå sträcka på sig lite grann då hennes kropp slits hårt i enformiga positioner om ni förstår hur jag menar.
Det är i alla fall skönt att veta att vi har larm så nu kan inga bovar och banditer ta mina dockhus hahhaa. Jag kan verkligen förstå hur svarta börsen vimlar av spekulanter på dockhus, det där med guldsmycken och tavlor och krafs är helt ute.
Sen så finns det ju alltid lite saker och pyssla med innan man åker iväg. Kolla sopor, vattna blommor, tömma kylskåpet och liknande. Nu skall vi ju inte vara borta så länge , men sopdoft är inte kul att mötas av när man kommer hem.
Måste även packa lite grann. Det behövs ju inte så mycket och jag har känslan av att dottern hade tänkt köpa ngt på Ikea så vi kommer att behöva plats. Sen så har vi ju vagn och säng och grunks oxå så hej och hå va grejer det kommer att bli när vi rullar hemåt på tisdag. Själv har jag inget på shoppinglistan inte ens värmeljus hahaha så för egen del så räcker det nog med att fylla handskfacket. Nej jag skämtar naturligtvis...är rädd för att det kommer att bli fullt av påsar......nu på återseeende...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela