myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ja då var det torsdag...kan betyda punsch till pannkakan

Publicerad 2014-03-27 07:09:03 i Allmänt,

Gårdagen gick fort och jag var nog ganska effektiv utan jäkt. Städade hemma och for sen och hälsade på hos My. När man umgåtts nära några dagar blir saknaden efter de små större. Sen var jag och handlade och lagade tre olika maträtter så vi har i några dagar. Inte särskilt kul när man håller på men skönt att ha maten klar. Inget pappersgöra blev det utan jag slappade skönt i soffan. Såg Kardashian och Greys Anatomy och sen var det sängen.
Har hört på radion senaste dagarna en hel del om zigenare...ja vad ska man säga? Ingen rök utan eld? Missförstått folk? eller sant eller falskt? ja jag har mina egna teorier som jag har om det mesta hahahahaa
Idioter och knäppisar finns det oavsett folkgrupp, så det kommer man aldrig ifrån. Sen så finns de säkert en massa saker som man kan sätta som typiskt på en hel grupp av människor. Jag tror inte det är helt fel att säga så. Jag tycker att färgade människor har bättre rytmkänsla än övriga folkslag. Jag tycker att asiatiska människor är mer taniga än andra och kan jobba i dygn. Vi som heter kaukasier har jag inte en aning om...kanske en aning gnälligare än övriga hahhaa Men det skiftar ju även från vart i landet du kommer ifrån. Jag inbillar mig att folk som bor högt upp i landet typ kiruna är lite bättre folk än övriga på att sköta sitt jobb. De skåningar jag mött har varit lite mer bullriga och tagit för sig än andra människor. Jag tror att värmlänningar är mer jordnära än andra. Ja listan kan bli lång om mina fördomar och föreställningar. Men åter till zigenarna......no comments.
Att döma folk är en ful vana hos mig och ngt jag försöker undvika, men det är som att förbjuda socker till ett bi. Däremot försöker jag att vara öppen och inte lyssna så mycket på vad andra säger. Svårt men det går. Man måste ju komma ihåg att folk utvecklas och kan förändras. Jag är inte samma människa idag som för 1 år sedan. Jag möts av kunskap och erfarenheter varje dag. En del egenheter sitter väl som betong men jag hoppas att man är så pass öppen att man inte helt stelnat till utan kan ta emot och följa med strömmen. Men aldrig och då menar jag aldrig släppa det faktum att man måste ta ställning om vad man tycker och anser om det mesta och inte gömma sig bakom en massa allmänt tyckande. Ibland så vet man inte vad man anser och står i vissa frågor och det kan vara okey det med. Men jag avskyr folk som bara lallar på och tror att den stora massan oftast nämnd som samhället skall lösa deras problem. Oj vilket rörigt inlägg detta blev men det får vara så idag..hahahaa för nu skall jag till jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela