myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

jahaja då var man hemma....

Publicerad 2014-03-26 08:39:18 i Allmänt,

Nyss hemkommen efter några dagar som var alldeles för få. Hade gärna stannat lite längre faktiskt :( Men då gjorde jag ngt busigt...jag tog ledigt en dag till....Jajamensan och jag förvånade maken som sa: -Ska du sluta jobba? Ja jag tänkte det sa jag....han tittade lite oroligt på mig och sa hur mår du? Jättebra sa jag. Hur länge har du tänkt sluta då? tills på torsdag.....
Så idag så började jag städa redan vid tjugo i sex och nu är klockan kvar över åtta och jag är nästan klar yippie!!!!
Lite roligare att städa när jag köpt lite fina prylar på Ikea att placera ut efter en rejäl tvagning av hemmet. Resten av dagen kommer att spenderas på affären för matinköp och bland mina älskade papper (not) och ett besök hos My för ihopskruvning av lite grejer. Planen är att jag skall vara hemma och ledig efter maten att bara göra ingenting. Kära maken är nog inte hemma förrän efter åtta ikväll...han har så långa dagar. Båda två har vi jobb som är en gigantiskt stor del av vårt liv. Jag har ägnat lite tid till att fundera på om jag vill ha det så???? Ja det är inte en så lätt fråga och en riktigt svår en och svaret är ännu ovisst. Men jag vet att jag inte velat haft det annorlunda och att jag gillar jobbet. Men oron och besluten och allt evinnerligt tänkande och bokföring skulle jag vilja kasta åt räven.
 
Min plan är ju att hålla ut till julen 2015 och sen stänga ner. vad jag skall göra då, har jag inte en susning om men orolig är jag inte ett dugg. Det jobbigaste med det hela är att jag trivs inte med tanken att driva ngt som jag planerar att avsluta och jobba på detta sätt utan "anledning" om ni förstår hur jag menar. Jag missar så mkt....familjen och de små. Tid att njuta av de små sakerna i livet. Att känna att man kan slappa en hel helg utan dåligt samvete. Slappna av hemma utan att veta att det finns saker att göra. Att ha regelbundna arbetstider, semester, lön som bara kommer hahahaha. Fara upp till stugan en helg utan att det känns som ett stressmoment. Oj vad gnöligt detta inlägg är....Men på ngt vis så trivs jag med mitt liv och jag känner att det är ett roligt jobb med 99% trevliga kunder och bra kollegor. Så jag kommer nog att köra vidare hahahaa och fortsätta mitt gnölande hahhaaha
Eller så får mina kollegor sköta butiken och jag tar semester på obestämd tid. Låter bra om det inte vore för den lilla detaljen att man behöver pengar till mat och logi......kanske skulle starta ett bed and breakfast??? i förrådet??
Eller en ännu bättre ide? jag hyr den gemensamma kvarterslokalen och hyr ut den 4 gånger så dyrt till nattgäster,,,vilken kanonide. Jag är och förblir entreprenör.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela