myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 10 mars

Publicerad 2014-03-10 06:35:52 i Allmänt,

Så härligt att kunna få skriva mars, nu snart är denna vinter avklarad. Tror att vi redan i slutet av april kan säga att det är vår ! eller är det önsketänkande?
Hur har ni gjort med firandet av kvinnodagen, själv åt jag en kokosboll. Maken fixade middagen och det är ju kanonskönt. Det är lite svårt ändå med kvinnodagen, för jag är osäker på vad den står för och är lite kluven vad jag tycker. För mig så betyder den att "fira" alla kvinnor som gått före mig och som kämpat för oss och samhället. Jag tänker på kvinnor ute i världen som behandlas fle just pga att de är kvinnor. Firar mitt kön,,,nja inte just könet...utan det faktum att jag är kvinna. Är stolt över det.
 
Men jag är inte feminist ...tror jag i alla fall. Vet inte vad det är längre. Det verkar vara så militanta tankar och så vänsterägt, runt feminismen. Jag är för lika lön för lika arbete och sådana för mig självklara tankar som tyvärr inte är så i samhället. Könskvotering är jag oxå tveksam till och att det bör handskas med stor försigighet.
Rätt människa på rätt plats. Tyvärr så är det fortfarande så att om det kommer in för mkt kvinnor på ett arbete så förändras statusen. Likadant blir det inom de kvinnodominerade yrkena., Ju mer män destor högre status och lön blir det. Tragiskt men fortfarande ett faktum som hela tiden jobbas mot. Förändiringar som detta sker långsamt och kan ta generationer. Fanns en period i livet då jag titulerade mig som feminist men inte nu längre. Jag är feminim och mot orättvisor som är riktade mot könstillhörighet precis som apartheid.
 
Men nu till ngt annat....
Vaknade strax efter fem idag och hoppade ini i duschen. Så nu är jag ren och fin inför veckans första arbetsdag. Helgen har rasat på i samma tempo som veckovardagarna. Vi har börjat se en ny serie som heter "Homeland" riktigt bra. Eller ny och ny...ny för oss.
Ena kaninen är klar,,,,,och det kommer bilder så fort den lilla kaninen är klar. Tycker själv att de blev jättefina och blev lite sugen på att göra fler hahahaha.
Nu ringer makens klocka, han tog lite sovmorgon idag, då han jobbar till senare ikväll. Jag har papper på mitt "bord" ikväll. Men det gick ju så enkelt och smärtfritt sist så jag gruvar inte bara ogillar hahahaaha Nu skall jag iväg till köket och fixa lite mer kaffe, Tjolahopp tjolahej....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela