myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Mosig....och trött

Publicerad 2014-03-18 07:05:49 i Allmänt,

Jag var riktigt orolig igår kväll att jag höll på bli sjuk. Kände att jag hade ont överallt i kroppen igår eftermiddag och var helt emot att arbeta och bara kände mig mosig. Huvudvärken kom i form av tung värk, nästan som om man skulle vara bakis. Jag kände att detta går inte...jag vägrar bli sjuk....jag kommer att bli galen om jag blir sjuk. Lägg ihop allt med en känsla av less på att jobba så kan ni förstå hur det kändes igår. Hade ont överallt och kände mig bara gnällig. Maken undrade när han kom hem sent igår hur det var. Hade nämnt att jag hade ont i benen tidigare och han frågade om jag fortfarande hade ont i benen- Nej sa jag... nu gör det ont i armarna..........och jag behöver gnöla..... orkade inte pyssla. Jag orkade inte ens böja mig efter kontrollen och byta kanal. Misär på hög nivå.....
 
Vaknar idag utan huvudvärk och inte fullt så ont i kroppen. Men tröttare än fan själv. Tänkte att det kanske har kickat in vårtröttheten först. Men jag är ganska på det klara vad det är.....jag är helt enkelt slut på.....
Har ju inte samma ork att göra hundratjugoen saker längre. Sen så är det så att har man jobbar mycket eller länge så när man väl får ledigt så, kommer oftast sjukdom på köpet. Kroppen börjar slappna av och då känner man hur slut man är. Jag har nog sedan före jul längtat att fara bort ngnstans och nu vet jag att det är nära och jag har börjat nedtrappningen. Så jag trör att det är kroppens och knoppens sätt att börja slappna av och då är detta som en sorts träningsvärk.
Så idag så ska jag bara sova och vila mig i form. Pysslandet får ligga kvar i sina lådor och det enda jag kommer att göra är att registrera lite kassor om ens det.....Men det får vara ok med en sådan här dag. har ju varit på så strålande humör den sista veckan så jag har fortfarande några endorfiner kvar i kroppen hoppas jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela