myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag och jag sov för länge..

Publicerad 2014-03-02 11:36:13 i Allmänt,

Igår så kom ju några av sönerna på middag. Kramade min äldste som nu far iväg på långresa, lite extra mycket och hårt. Sen blev det sent och jag pysslade och donade skulle ju göra lister och jag provade alla möjliga sätt att såga, men kan konstatera att jag behöver en annan form av såg....grrr. Men fadern har en, så det kommer att bli ett besök till honom. Det är ju så smått och då är det skitsvårt att såga rakt. Har bakat men inte dekorerat kakorna än. De blev i alla fall goda.
Gardinerna som jag tänkt i rummet passade inte, så dem får komma upp i sovrummet istället. men jag hann i alla fall putsa fönstren det värsta i alla fall.
Sov länge i morse och vaknade 2,5 timme senare än jag brukar och det känns som jag förlorat värdefull tid. men jag har en sådan trevlig helg och jag skulle vilja ha fler sådana här. Nu väntar jag på att maken skall ha tid att klippa mig, annars gör jag det själv. Skall klippa lite kuddar ochså till dockhusen. Det är lagomt att sy på kvällen framför tv:n.
Mat finns det kvar sedan igår och det är så skönt att ha det fixat.
Gårdagen var så trevlig och vi var och handlade och var även och uppvaktade makens bror och fick oss en tårtbit och lite prat med släkten. Det var så trevligt att träffas och vi gör det alltför sällan.
Nu ska jag kolla in tapetprover för mitt lilla hus och prova skriva ut mattor på canvas. Spännande. skall ta lite kort så får ni se, vad jag sysslar med. Men tills dess kramisar ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela