myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Då var det fredag igen och det är en härlig känsla

Publicerad 2014-05-16 07:23:04 i Allmänt,

Fredagskänsla är ganska härlig, Jag har ju både jobbat inom vården, och pluggat och då jobbar man ju sådana tider att fredagskänslan bara försvinner ini mängden av andra dagar. Nu jobbar ju jag oxå lördagar , men känslan av fredag finns kvar.
Efter jobbet igår så for vi iväg för att köpa sommarblommor....men till min förvåning så fanns det inte just några alls....inte ens en endaste lilla pense.....Men perenner i massor, många fina och till ett bra pris. Men nu var det ju sommarblommor jag skulle ha.....nåja fick med mig lite i alla fall. Kan bli en sväng till torget ngn dag, för de vet jag har lite grann penseer eller petunior, som är klassiska sommarblommor för mig i alla fall.
 
Imorgon så är det ju både jobb och städdag här på gården. Vi måste iväg tidigare för att öppna men jag hoppas att det kommer många då vi ska flytta och slänga en hel del buskar. Ni vet sådan planteringar med buskar som har fått växa och till slut bara blir risiga. Eller gröna längst upp där solen når dem och nederdelen brun....inte så fint. Sen oljas, städas och skuras. Vi gör mkt själva i vår förening och det påverkar minsann budgeten ordentligt. De flesta föreningar lejer och det kostar mycket pengar. De pengarna lägger vi istället på att ständigt byta ut och ligga före i renoveringsplanen. Vi är ju inte så många i vår förening om man jämför andra föreningar här på Röbäck och det har både sina nackdelar och fördelar.
Idag skall jag träffa en arbetssökande vid kl 13. Det är ngt som jag verkligen inte tycker om hahaha. Jag kan bara erbjuda deltid och då brukar de sluta så fort de får ett annat erbjudande. Det är fullt förståeligt men så trist, för det händer oftast när de är helt färdiglärda. Så håll tummarna att det är en riktig pärla så vi kan börja inskolning på måndag.
 
Jag vet en sak som jag verkligen skulle behöva göra....ta ett fotbad. Mina hälar har en del sprickor och känns grova så det skulle vara skönt. Kanske blir i morgonkväll medans jag gör ngt nyttigt så jag har söndagen fri. Då hade jag tänkt plantera lite blommor och bara drälla runt hela dagen och städa bort och kanske putsa ett fönster eller två.
Snart är det långledigt och stugan kallar på oss... en hel lång helg med några extralediga dagar. Såg att det är löningdag då....hmmm kanske bör börja med det. För jag tror inte att mina arbetskamrater tycker det är okey att jag ställer in det pga ledighet hahahaha
Nu ska jag gå och bädda sängen och prata lite med kissegubben. han ligger här bredvid och blänger på mig. Undrar nog vad jag gör som är viktigare än att ägna mig åt honom. Så vi avslutar nu och gullar lite med honom istället...ha en skön dag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela