myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Det piper...

Publicerad 2014-05-20 07:32:50 i Allmänt,

Vaknade idag med ett otäckt ljud i örat.??!!! Tänk er en dator som har gått varm....ett brus och ett pipljud ? Så låter det i mitt högeröra??? Hmmm mycket underligt och irriterande. Pipljudet har dock avtagit och det brusar mer nu, typ fläkt ???  Orsak: Har inte en susning....
Nåja det är väl bara att avvakta och se, men lite jobbigt är det.....
Gårdagen var lugn på jobbet, men revisorn har fullt upp med att skaffa mig jobb. Jag fattar inte hur viktigt på en skala det är....kopia på en kopia på ett papper på en hårddisk men likt förbaskad ett papper på ett papper. Jamen hallå det handlar om ett litet företag inte ett globalt jätteföretag. Idag måste jag på banken och kolla en överföring som vi inte hittar mottagare till. Kan inte förstå hur människan hittar allt möjligt trots att jag gör avstämmning varje månad???Men hon är en blodhund och även om det "bara" handlar om 270:- så skall allt kunna häröra till ett papper....
Det underlättar ju inte att vi bytte kassa 9/12 och det rör sig om två kassaremsor som skall stämmas av och stämma på öret. Ja men måste påminna mig själv om att det var betydligt värre förra året.
Hade ett möte igår kväll och var hemma vid nio,trött som en gris och sängen fylldes snabbt och John Blund kom in i mitt liv. Mycket trevlig man det är, så rogivande på ngt vis.
Ikväll så är jag barnvakt till Milou. Jag och hennes morfar är barnvakt varannan vecka. Vilket är trevligt då vi kan följa hennes utveckling på nära håll. En glad men bestämd tjej. Har oxå insett att jag befunnit mig i en bubbla av glömska. har alltid sagt att alla ungarna var humörfri...hahahaa inser att det är bullshit. Tänkte nog på när vi var borta eller så. Jag var väldigt noga med att de inte skulle springa omkring utan sitta still om vi var ute och åt eller liknande. inget skrikande på ica osv. Men nu har minnet kommit tillbaka...hur det var  hemma...My hade faktiskt en järnhård vilja som liten och var tjurigare än näcken....hur kan jag glömt det??? förträngning? När det gällde kläder???hon tog inte på sig ngt om hon inte tyckte om det....det var närmast slagsmål. Mat...kunde jag glömma att få i henne om det inte dög. Hon visste mycket tidigt vad hon ville och precis som hennes dotter, så gick det inte att misstolka ansiktsutrycket. Hur kan jag glömt det????? Men jag kan minnas att det var jobbigt att ha en dotter somär lika envis som en själv...kanske lite värre ibland. Men jag kan oxå komma ihåg att jag var stolt...hon var inte en söt liten flicka som kom in och grät när ngn tagit hennes grejer. Hon tog tillbaka dem själv...Hon var inte foglig som jag själv som alltid hade en lite oro och rädsla som barn. Hon gjorde det hon ville och sa ifrån om det var ngt hon tyckte var fel. Vilket jag tyckte och tycker är så härligt att se,speciellt från flickor. Nu skall denna lilla kicka masa sig iväg till jobbet och göra rätt för sig. ha en underbar dag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela