myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag den 9 maj och idag lyser det ingen sol :(

Publicerad 2014-05-09 07:11:10 i Allmänt,

Ikväll så bjuder maken på mat på statoil hhahaha det är våran helgklassiker. Då brukar det och smyga med en hyrfilm, för på fredagar och oftast lördagar är det beklämmande dåligt på televisionen. Imorgon är det jobb som gäller och sen lite fakturor som skall grejas med. Igår så skulle jag dra ut och börja göra avstämning ....men då blev det ngt fel på skrivaren. Antagligen beror det på fel på patronen, den är inte tom. Men vi måste köpa en ny och testa om knaset fortgår. Så tills jag fixat en ny så får jag börja stämma av genom att ha igång två datorer samtidigt, och försöka lösa periodens moms. Tar antagligen tid  men nöden har ingen lag och vem bryr sig om hundra år hahaaha.....säkert jag...kommer att gå runt som en osaligt spöke och oja mig över bläckpatronen.
Hann måla ett varv på min nya gavel och kanske det blir lite makeoverjobb i helgen. Ska ta före och efterbild så får ni se om det blev så bra som jag tror det kommer att bli.
 
Idag måste jag i alla fall en sväng på bibblan för att lämna och låna. Tycker det är så bra med den samhällsservicen som vi faktiskt har. Skulle dock uppskatta om det fanns ngn monter för lättare boktips. De har massa lästips men oftast är det så tunga och ganska tråkiga böcker skriven av ngn trist liten nobelprisvinnare.En mer lättsmält bokläsare typ Läckberg. Stieg Larsson osv är jag själv. Har inte fastnat för att läsa om relationer och hur det känns och allt sådant där som många verkar tycka om. Jag har fullt upp med mina egna relationer så har ingen tid över för andras vältrande och vändades ut och in...fram och tillbaka.
 
Håller ju på med ett annat litet projekt till butiken..en liten tårta med sockerpasta för att visa hur man kan dekorera med våra produkter. Pilligt och inte min gata direkt, men när jag blir klar så kommer den att bli moore not less....
Kanske skulle slänga dit lite strass hahahaha
Om det blir hyfsat väder i helgen så skall jag olja in lite träsaker. Vi sålde tidigare välrdens bästa olja och jag har nu beställt hem lite till hahaha trots att vi officiellt inte säljer den. Men jag  kan inte vara utan den träoljan och har inte funnit ngn som är lika bra som kan agera reserv. Så det blev några liter,,,,ifall ngn av er behöver så finns den att köpa hos mig. Dyr? jajamensan bäst? absolut
Nu skall jag strax bege mig till jobbet och idag så är det beställningsdag. Vi beställer två gånger i veckan och idag så är det junior, bak och smyckes sidan som står i fokus. Den sidan brukar gå fortast att göra då man är ganska säker på att uppskatta hur mkt man behöver beställa. Svårare med tex scrap att veta vilken färg och antal papper som kommer att gå på en vecka. Det behövs bara en bröllopskortstillverkare och vips har hon rensat allt i ngn speciell färg. Oftast väljer de grönt, vitt eller rosa så det har vi backup på men jag ser en trend på att välja andra färger. Nej nu slutar du surra och gå och bosta tänderna....så säger den andra lilla gubben på min axel...som har en lång fin skjorta och en liten svävande guldring ovanför huvudet...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela