myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon kära onsdag

Publicerad 2014-05-07 07:13:48 i Allmänt,

Ojsan vad jag frys igår kväll, trots en hel del kläder. Anledningen var nog att jag inte hade vantar. Kan inte skriva med vantar, fastän det skulle vara tunna fingervantar. Men vi klarade rundvandringen på 2 timmar och 40 minuter. När vi gick och la mig så låg jag klistrad på min sängpartner för att få lite värme. Han fick utstå iskalla fötter på sina ben...det är kärlek det.....
Igår så var ju Millan här och det var riktigt mysigt och vi var och handlade lite tillsammans. Hon tyckte det var urtråkigt att sitta i vagn utan ville hellre gå och fippla runt på butiken. Sånt godtog jag inte av mina egna barn , men fy bubblan hur lätt det är att jag blir mesig med barnbarnen. På en butik tappade jag hennes ena stövel och vi engagerade både kunder och personal i letandet haahaha. Ja vi hade summasummarum en trevlig eftermiddag.
Men hörrni äntligen har jag läst ngt i VK som absolut stämmer ??!!!!!! Det stod att läsa att flygplansbuller och stress kan vara orsak till fetma???? Jag som bor under inflygningen till Alvik och alltid stressar.......jamen så skönt då kan jag ju fortsätta äta en god kvällsmacka och fika. Nu när jag vet varför saker är som det är ?!!! eller?
 
Idag blir det jobb som för de flesta och ikväll så bör jag göra lite nytta.... Men risken är stor att jag kommer att börja måla på sänggaveln.....och bara lägga ner en 1/2 timme på lite papper som måste skickas iväg. Den där lille rackaren med horn och svans som sitter på min axel.....säger att om jag bara drar ut moms och bankpapper så kan jag börja avstämmning i pauserna på Kardashians och Anatomy Grey.....För att vara så pass liten så är hans stämma så kraftig och fängslande. Shit kom just på att protokoll från igår ska skrivas oxå hmmmm hahaha ja vi får väl se.......slutar ju kl 16 idag (tror jag) så kanske kan jag sno ihop ett protokoll medans jag lagar mat.
 
Har lovat sonen att kolla kostnaden på att skicka hem paket från Thailand och hur man gör. Han skall sy upp lite kläder därborta och tänkte skicka hem det med post. Jag nämnde lite lätt att behövs det inte en container för att rymma alla presenter till mamma? Tur att det inte är så bråttom att kolla med posten, utan ngt som jag kan göra nästa vecka. Men har ju en hel del på listan som måste göras. Borde skriva en lista och när det skall göras så jag kan släppa allteftersom. Har ju lätt för att klumpa ihop allt och börja känna stress. Men om man planerar lite grann så blir det bättre och mer effektivt.
har de senaste dagarna längtat efter Lukas....skulle vilja få in en långhelg nu i juni och låna med honom till stugan. Skall höra med kära maken om det går att ordna för hans jobb. Nu blir det lite tandborstning och hopp och hej iväg......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela