myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

I am simple the best better than all the rest... hahhaahaa

Publicerad 2014-05-11 10:21:51 i Allmänt,

Vilken cirkus det blir ibland och hur jag faktiskt klarade av att lösa ????förhoppningsvis det mesta. Igår efter jobbet så for vi och handlade och sen så började vi "jobba" jag med moms och maken med säng och tapet. Vad har då hänt jo serverstopp i bokföringssystemet???? neeeeeeeeeeeej....det som inte får hända när moms skall in på måndag. Avstämmning gjordes ju mer än krångligt ändå. Jag kunde andas ut i morse då allt funkade...men....då visade det sig att hela pärmen med det som skall bokföras är hos revisorn......så nu har jag ur minnet och ur systemet fått göra en hel egen version av bokföring. Kunde ju inte dra ut ngt alls så jag har fått skriva upp alla verifikationsnummer på papper och som sen skall i princip göras om igen, när skrivaren funkar.... hahahaha Ja jag har skrattat lite hysteriskt emmellanåt. Men jag kan nu imorgon lämna in momsen, det värsta som kan hända är att jag glömt ngt och får göra en ny. Men stolt som en tupp är jag. Har  suttit i drygt 3 timmar med detta och det känns så skönt att jag fixade det...tror jag
 
Dagen kan inte bli bättre än känslan av när man gjort ngt som är blä,,,men man är klar. Såg ni förresten Melodigrejset igår?  vi såg i princip bara sista minuterna och i ärlighetens namn så blev jag förvånad över att Sannas låt placerade sig så bra. Tycker det är en dussinlåt och försvinner i mängden. Vinnaren eller vinnerskan eller vad i hela friden det var för kön??? Vilken konstig låt,,,sjöng hen bra? eller vann den pga av skägget i kombo med klänning...ja inte vet då jag...Tycker det var så fånigt att det skulle vara en vinst som skulle symbolisera alla människors önskan om att vara den man är....jamen det är ju fint men.... hallå? är det inte en meloditävling????To old for this shit säger jag....dessutom var det bättre förr...ju förr desto bättre
 
Ja då kan vi lika gärna fortsätta i åsiktmaskinen...dagens ämne är tiggare eller ska vi säga sommarjobb.
Såg i VK om att det startades en förening som skulle samla in pengar och grejer till tiggarna. Deras  önskan var att samla in 25 000;. och ge till en av dem och sen fortsätta tills alla hade fått???? jamen hallå hur många vill inte ha det sommarjobbet? Jag skulle nog kunna tänka mig att sitta där och få både pengar i burk och 25 000 kronor skattefritt, då gåvoskatten är bortagen. Vilken boom det kommer att bli på stadens gator och torg......redan nästa vecka kan vi kanske ha ca 47 000 tiggare på torget när ryktet gått runt i europa....åsså jag då förstås. Jag kommer nog att ha på mig min morgonrock för den ser fördjävlig ut.
Nu skall jag dricka kaffe och göra en macka och byta sängkläder.....skall ta ett kort sen. Måste på jobbet och städa och sen en sväng på expo för att se om det finns ngt fint överkast. Vi hörs
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela