myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag och lite sovmorgon

Publicerad 2014-05-03 09:15:44 i Allmänt,

jajamensan lyckades sova tills strax efter sju, jisses så skönt det var. Hade kunnat fortsätta en stund till. Men ngn på fyra ben och svans och lurvig och hungrig... väljer att ligga delvis på mitt huvud och kurra i 100 decibel. Han väckte mig redan halv fem, men jag somnade om så skönt efter att ha gömt mig under täcket. Det måsste man göra annars petar han hela tiden i ansiktet tills man ger upp. Brukar gå och somna om om man drar täcket över sig så han inte kommer åt. Men han har utökat sina knep att väckas. Han lägger sig delvis på mitt huvud!!.
Han petar aldrig ngnsin på den andre personen i sovrummet....han är väl inte lika lättväckt eller blödig som jag....
Idag blir det jobb och lite matinhandling och sen vill jag inte göra ett skvatt mer. Men vi fårväl se....brukar sällan gå efter mina planer....
Igår fick jag äntligen min mjukglass, som jag längtat. Redan för 14 dgr sedan skulle vi köpa en på väg till stugan. Men då glömmer kära maken att svänga in......att vända kände ju lite fånigt så vi satsade på nästkommande vecka sa vi. Den efterlängtade dagen kom och jag skuttade ut ur bilen.....då fanns det ingen......så då bestämde jag att på fredagen dvs igår så bara MÅSTE jag få en mjukglass. Åh det var så gott :)
 
Kära maken var igår och inhandlade mtrl för altanbygge. Våran framsida ser ju för taskig ut och jag har ju inte haft ngn känsla av att jag kan /vill sitta ute så det har aldrig blivit ngn lust till att fräscha upp. Men nu håller jag på att ta tillbaka mitt hem, dvs känslan av att arbetet bara fortsätter när jag kommer hem skall bort. Har ju betraktat denna bostad som ett kontor med måsten och jobb och inte kunnat sitta ner och bara vara. Jag trivs här men bestämt att inget jobb får utföras jämt och ständigt utan skall planeras till vissa halv eller heldagar. Lätt ??? nej inte precis...
Nåja nu har då virke inhandlas och det kommer nog att bli fint. Men det var kalabalik så här en klämdag på K-rauta, det var tydligen ingen trevlig upplevelse. Nåja nu skall jag dricka kaffe och bege mig till jobbet strax...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela