myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag morgon...gäsp

Publicerad 2014-05-19 07:37:15 i Allmänt,

Nej nu var jag lite dum mot måndagmorgon. Gillar faktiskt måndagsmorgnar lika mkt som ngn annan dag. En ny vecka med nya möten och nya erfarenheter,även om alla inte är så roliga.
Läste i VK att SD hade flyttat på torghandlarna..???fast läste man ordentligt så var det polisen som fattat det beslutet. Men rubriken på VK sida var SD tvingar bort torghandlare??? Säga vad man vill om olika partier,men lite hets tycker jag att det är mot detta politiska parti.Det är faktiskt ett rätt stort parti och oavsett om det är stort eller inte så tycker jag inte att man skall hetsa. Man kan ignorera eller ta ställning emot ngt utan att bete sig på ett olämpligt sätt. Vänd på det...om ert politiska parti skulle utsättas för allt som SD utsätts för på vaga grunder ibland så skulle ni nog bli mer än stött i kanten..eller?
Som det mesta så handlar det om att söka information och ta reda på fakta. Att försvara vår åsiktfrihet är väldigt viktigt. Jag som i min ungdom var vpk:are känner igen den där hetslusten från den tiden. Man kände en stor gemenskap och kamplusta när man var tillsammans och jag kan nog tycka att det gick över styr ibland och var så här närmare 35 år sedan ganska löjligt och oförskämt.

Jag är moderat och det är inget jag skäms för. Jag tycker inte heller att mina vänner som är socialdemokrater, centerpartister osv är dum i huvudet eller på ngt annat sätt olika mig själv. Tvärtom så söker jag gärna oliktänkare då man får input och nya erfarenheter och ibland viktiga tankeställare. Jag tycker dessutom att de flestapartier är så lika varandra så det är svårt utan att läsa partiprogram,se skillnaderna. Jag tycker om politik och samhällsfrågor. Hade nog tänkt en gång för länge sedan bli politiker. Men när Palme försvann så dog glöden.....och en likformighet tog vid.
 
Nu lämnar vi detta och gör rapport över helgen. Jobbade i lördags och hade ju gårdstädning...uppslutningen på städet var dålig och det var bara äldre som kom....var i hela friden var barnfamiljerna.....de kunde väl åtminstone sagt att de var förhindrade. Ni kan ju ge er sjuttsingen på att de kommer att få höra från mig...hahaah
På jobbet var det lugnt och när jag kom hem så planterade jag i blåsten....men det var så trevligt att stå med händerna i jorden och söla och skräpa. Mindre roligt var att jaga alla tomma plastkrukor som blåste iväg. På kvällen grillades det och kvällen avlöpte väldigt lugnt och fridfullt. Söndagen var full av aktivitet och trevliga besök. På morgonen så satt jag med dagskassorna och inget stämde.....håller på bli knasig på eländet. Känns som 4 timmar bara gick åt till att bli ännu mer förvirrad och tillslut så fattade jag inget alls utan bara stängde ner eländet. Måste kontakta revisorn och få hjälp med programmet. Det är inga småsummor som misstämmer utan flera tusen....åh blir så less...Mitt på dagen fick vi främmande av småprinsarna och deras föräldrar, vilket alltid är trevligt. Efter fikat så for jag på butiken och städade och makenoch köpte pigment. Vi skall ju göra egen lasyr, med bra olja hahaa Sen vidare på elgiganten för att inköpa en soundbar ochsen till Lidl för att kolla in det stället. Ja för det första så kunde vi kostatera att soundbaren hade sämre ljud än vår tv...så den åkte maken tillbaka med. Ja vad tyckte jag om Lidl???ja visst var mkt billigare...men all förtjänst försvannn och det blev mkt dyrare pga att jag upptäckte så mkt ovanliga mattgrejer så vi handlade alldeles för mkt underliga saker som vi inte behövde. Det värsta är att jag skulle göra om samma igen om jag for dit idag. faller så lätt för nya underliga matförpackningar tex smördegsknyten med ostfyllning....jamen så gott det låter...kommer säkert att vara skitäckligt hahahha
My ochmillan kom förbi på middag och det gjorde även ena sonen i familjen. Men sen hände det oxå ngt dråpligt. Vi hade köpte en nätdörr, typ en sådan som man kan se i amerikanska filmer. Vi tänkte det skulle vara så bra för att hindra kisse att springa ut och hindra getingar för att ta sig in. Det tog sin tid att montera och få upp dörren. Maken kommer in och säger nu är den uppe på plats. Vi vill ju gärna se hur det blev och kisse med hahhha men han blev rädd för all uppståndelse och tänker bättre fly än illa fäkta och springer full fart mot dörren och ser ju inte nätet ..........blir ännu mer rädd och tar sats och far rakt igenom vår nya fina nätdörr.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela