myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag

Publicerad 2014-05-05 07:35:56 i Allmänt,

Full rulle känns det som det kommer att bli. Sjukdom på jobbet och det kommer att bli en lång dag. Har en massa att göra. 4 viktiga telefonsamtal och sen heldagsjobb. Detta är en av anledningarna till varför jag har svårt att inte jobba hela tiden. En stor del av mig gillar ju när det är fullt upp,men jag har ju så mkt lägre tröskel än flertalet skulle jag tro . Men jag kan förklara hur jag tänker och hur det ofta blir.
I helgen har jag ju inte jobbat ngt med papper (om man inte räknar1maj...hahaha)
 
Fick ett brev i fredags om att ngt skulle vara inlämnat innan 29/4 och jag fick påminnelse den 2/5 hmm...så det måste ringas om, modern har tappat bredbandet så det måste ringas om. Revisorn ville ha ngt som jag inte tror jag har på papper, det måste ringas om.. Har fått en faktura från landstinget.....och där har jag inte varit ????det måste ringas om. Sonen har fått ett rek som inte kan hämtas ut...pga att han är i Asien det måste ringas om...
Har en del föreningsjobb att skriva ut. Dagskassor skall föras in och pengar bankas och momsen närmar sig med stormsteg, bokslutspapper skall tas fram, Kundfakturor skall skrivas och skickas. Jag tänkte så här...Far in tidigt i dag istället och ringer och städar och jobbar till kl 16. Då har jag kvällen på mig att fixa en hel del. Men och så här blir det 9 av tio......sjukdom eller annat krux som får till följd att jag blir upplåst till 18.30 hem för att äta och då är jag oftast helt slut och orkar inte börja jobba igen....Imorgon har jag ju lovat bort mig efter lunch och hur det skall gå med bemanning har jag inte en susning om just nu....Därför lägger jag på mig en inre stress om att jag måste jobba bort hela tiden så att jag är beredd när saker förändras. Därför jobbar jag ofta kvällar och helger.....utom den här helgen....tror ni att jag ångrar mig? Det är ju inget världsomvälvande som händer men jag stressar invärtes. Jag inser att detta är inget som jag man mår bra av, hur trevligt jobb jag än har.
Skulle helst vilja stoppa huvudet under kudden och gömma mig. Men jag förstår ju att det är ingen bra ide, Förr ångade jag bara på och körde vidare. Men sen den här sista smällen så har jag insett hur skör jag är egentligen. Inget jag tycker om då jag alltid betraktat mig vara superwomen och att jag klarar allt.
Det är därför jag väljer att hänga ut mig så här...tror att det finns fler som jag som kan behöva få veta att det är inte alltid det som man tycker om är bra för ens själ och kropp. Ibland måste man stanna upp och reflektera över hur och vad man är. Oj så fint det där lät,,,,låter lätt men det är fasen inte lätt.
Nåja nu tar vi tag i detta och på onsdag är dessa två dagar förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela