myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag och kort dag för mig

Publicerad 2014-05-28 06:20:27 i Allmänt,

Dagen D är här och det känns underbart. Idag så jobbar jag bara till ca14.00. Då kommer Lukas och vi far hem och väntar på maken och drar upp till stugan så fort som möjligt. Vädret skulle inte vara det bästa, men vi kommer nog att ha det bra ändå.
Idag åker dottern ner till Nyköping på Riksmästerskap i cheerleading. Hon flyger och får betalt i egenskap av att hon sitter i förbundsstyrelsen, vilket är jättebra. För med hennes ledsjukdom så kan hon inte sitta så länge som bussen skulle ta.
Gårdagen var bra på alla sätt. Stora beslut fattades och jag gjorde sånt som skulle göras och lite till.Fixade lite prorokoll och donade och grejade och allt kändes kalas.
Kom i säng efter maken idag oxå!!??? vad är detta ...jag som skulle kunnat lägga mig halvåtta varje kväll. Men jag tänkte jag skulle se en serie som började sent,,,,men jag gav upp  efter halva och insåg att det var inte ngt för mig.
Idag kommer det varor och det är även beställningsdag. Det skall torkas lite golv och städas lite där och här. Men just nu så ska jag ta tag i dagen här hemma. Jag skall börja packa lite så det är klart tills i eftermiddag. Jag är en rackare på att packa till stugan, men det är samtidigt ngt som jag inte tycker om. Anledningen är ganska fånig. När jag hade gått ini i vägenför 11 år sedan så kunde det ta evigheter innan jag packat klart och var alltid förknippat med ngt jobbigt. Jag upplevde det som jättejobbigt, för att jag inte minns vad vi hade i stugan och vad jag måste ha med. Jag började gå och hämta ngt som skulle med och när jag var framme så hade jag glömt vad jag skulle hämta. Låter inte klokt men på den nivån var det, inget jag vill tilllbaka till.
Men nu lite mer gladare miner,det är början på en fantastisk dag och nu skall jag packal lite och sen till jobbet.
ha det så gott ni kan och ta hand om er själva. En kaka eller ett fotbad eller shoppa eller på ngt annat sätt förgyll er dag Man mår så bra av belöningar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela