myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tidig morgon

Publicerad 2014-05-10 07:19:35 i Allmänt,

Det blev en tidig kväll och en tidig morgon. Hade nog kunnat sova en stund till, men kisse var hungrig vid halv sex. Igår så började jag måla på nya tavlor till sovrummet och fortsätter i eftermiddag efter jobbet. De kan nog bli helt okej, när jag är klar. Nu på morgonen så har jag målat sista varvet på sänggaveln, nu är det bara den bräda som skall vara överliggande som behöver liten gnutta färg till. Maken bar ut den gamla gaveln igår,,,,innan jag hann ta ett kort. Men jag kommer ändå ta en bild på allt det "svarta" så kan ni få se om det blir ljusare som jag hoppas....
Men jag tyckte det var så himla roligt att måla så jag har sådan lust att måla mer...men var ska jag ha dem då? Sen så har jag annat som är betydligt viktigare på min to do lista. 
Jag är ju ingen stor konstnär, men det skiter jag fullständigt i det är glädjen när man målar som är så mycket större. Så jag uppmanar alla att prova och släppa på perfektionen och bara ha roligt. Jag kör bara på och blir det inte bra så målar man bara över igen.
Dagen verkar ju inte fyllas med sol idag vilket passar mig bättre som bör vara inne och fixa momsen hahaha 
Middagen har jag inte ägnat många minuter...kanske ngt väldigt enkelt...gröt..hahaha. Beror väl på om vi (läs maken) börjar med sovrummet och kommer igång med pappren. Då är det motigt att laga mat och äta gott och sen börja om. Min arbetsmoral brukar få det kämpigt då hahaha.. Nu ska ni  se grunden till mina nya tavlor....lite mer silver där och lite mer ojämnheter där...osv..osv

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela