myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vågar jag utmana ödet?

Publicerad 2014-05-14 07:11:55 i Allmänt,

Törs man säga att det blir sol idag utan att det börjar regna småspik om en halvtimme? Nja vi får väl se......
Gårdagen har passerat och jag kan konstatera att jag fick allt möjligt gjort. Märkligt hur mkt lättare det är att sitta och greja med föreningsjobb istället för "mitt" jobb på kvällen. Det är väl samma fenomen som jatt jag kan tycka att det är roligare att städa borta än hemma och kaffe smakar så mkt bättre ute i skogen i en plåtburk än hemma vid köksbordet. Var och köpte skitfärgen igår full med plast hahahah. Jag frågade upp hur mycket det var och vilka alkyder och hur mkt vatten osv. När expediten frågade om jag var målare så sa jag nä...jag är linoljare!!! då sa hon :-  ojdå.....tycker jag säger det mesta hahahaha
Idag så blir det jobb för mig liksom för de flesta antar jag. Har ingen lunch idag så det blir baconmacka från Nisses. Vi åt kroppkakor igår och det är knappt jag kan säga att det är gott längre. Nu var det köpes i plast vilket spelar roll,men jag vet inte.....blir nog länge tills nästa gång.
Maken har lunchlådor i frysen att ta av. Men jag är ju inte så överdrivet förjust i frysta lunchlådor....ja jag vet att det är dumt men det är en av alla mina hangups haahahaha
När jag tar mat infryst från frysen så gör jag alttid om det till ngt annat tex. om det är köttfärssås så blir det en del av en pajfyllning. Korv blir stroganoff och vanlig köttfärs blir köttfärssås med mkt kryddor. tycker att det smakar frys annars......ja där har ni en till av alla mina knasiga ideer. men jag vet att vi är fler......
Ikväll så skall vi fara och vara hos småprinsarna en stund medan mor och far är på info om skolan. Skall bli mysigt att träffa de små och få sig en kram eller två. Läste ngt vackert...det vackraste smycket jag har runt min hals är mitt barns armar. Visst var det fint?
Egentligen skulle jag behöva fara iväg till jobbet och torka lite golv,,,,men jag tror jag tar det lite lugnt och tar en kopp kaffe till. Jag hinner nog dit och göra det ändå, för det kommer inga varor idag. Allt är försenat och antagligen först på fredag kommer det.
Ha en skön dag och hoppas att solen kommer åt att lysa lite på er alla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela