myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vi har gjort det...

Publicerad 2014-05-25 09:08:59 i Allmänt,

Vad? undrar ni? jo varit ute i förrådet....nu har jag visserligen kaos inne....men vi har sorterat och slängt. En gigantorhög med gardinvepor....kommer det på modet igen så kommer jag antagligen att köpa nya. Sorterat en bananlåda med en massa papper som inte längre behöver sparas. typ läkarintyg , garantier osv. Hittade barnens bvckort och förlossningsjournalpapper. Så nu skall det delas ut om de vill ha det,annars slängs det. Hittade även alla deras gosefiltar. Alla tre barnen hade gosetrasor och tutte och nu skall de få tillbaka dem tänkte jag .....Hade även tänkt kasta vigselbeviset,,men det ville inte maken.....jamen visst vet vi väl att vi är gifta? och om vi blir så gamla att vi glömmer så inte fanken kommer det att hjälpa med ett papper. Gardinpåsar och kläder och annat drog jag fram till altanen för att lättare kunna sortera. Sen så regnade det .....ja men det skall ju lixs kastas....
Men jag saknar brudklänninge???var i hela friden kan jag ha lagt den. Nåja det är lite kartonger kvar, men de kommer jag inte åt för allt som skall kastas.
Jag är lika hopplös på att spara som kasta hahahaha. Maken sparar mycket mindre men sparar det för livet. Gillar inte att ha kvar en massa grejs, vilket alltid rimmar dåligt på mitt ekorrbeteende. Men jag är svart och vit och sött och salt....
Igår så jobbade vioch sen iväg och uppvaktade modern en dag tidigare. Vi har nu skaffat henne internet igen och hon blev så glad. Jag har ju tidigare stått för hennes internet, men nu bytte de leverantör och det skulle bli skitdyrt och med tanke på hur mkt hon använder det så tyckte inte jag att det var värt så många hundra i månaden. Så nu har vi fixat ett nytt lite billigare. Sen lite småfix ute hos henne och sen hem och börja med förrådet.
 
Men nu till ngt helt fantastiskt....mitt öronbrus och pip, är i princip borta....fatta så underbart. Det känns t om som om jag sov skönare inatt. Vågar knappt tro att det är sant.
Idag så blir det städning och mer kast och sortering. Det är fullt med lådor där jag sitter och påsar med sånt som jag inte kan kasta ....just nu.... hahahaha ryker väl nästa sväng av kastmani. Har allvarligt nog säkert två kartonger med fina papper och pysselsaker som jag inte vill kasta. Lite kort på gamla förfäder, urfina gamla lakan med spets...så fina och rejäla. Kanske jag ngn gång kommer mig för att låta sy om dem till ex gardiner???. Sen så hittade jag fler gamla vävda örngott och de bara måste sparas få jag bara använder sådana. De är mkt svalare än de örngott som följer med i dagens set.Sen så blir det en sväng på butiken för lite städ och röstning så klart. hade oxå tänkt en god middag....hmm allt detta innebär att då kan jag inte sitta här på rumpan med dennna envägskommunikation utan måste fortsätta röja och leta framfler sopsäckar....ha det så gott och grattis alla mammor...Vi är bara bäääääääst. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela