myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag

Publicerad 2014-11-07 08:19:49 i Allmänt,

Igår hade jag en hel del att göra...men hälften blev gjort. Jag agerade lite chaufför åt My och gjorde lite ärenden som tog längre tid än beräknat. Men det viktigaste och bökiga är gjort eller förberett så det är bara att knyta ihop säcken på det mesta. Momsen knappar jag in ikväll tänkte jag. Denna helg kommer att bli en riktig kalashelg och vi river av allt i hög fart hahahah. Men trevligt känns det och det är det viktigaste. Hade tänkt baka igår kväll men jag tänkte att det gör jag i morgon. Tur var väl det då det vart mörkt eller rättare sagt mörkare än mörkt. Satt där i mörkret och pratade med yngsta pojken som kommit för att klippa sig. Maken var och kopplade in lite lampor på butiken...ooops det kanske var därför det blev mörklagt i hela staden hahaahahaah
På tal om min bättre hälft så sa han igår - Man får ju skämmas....varför då tänker ni? Jo jag satte upp en julstjärna!!! Kunde inte hålla mig och den är så himla fin och i helgen så åker det upp nya gardiner till. Men det skiter jag i,,,gillar ju att pynta och allt åker ju bort i mellandagarna hos oss så nu kör jag.....inga tomtar bara fina glittriga saker. 
Julstjärnan skrek mitt namn och jag hade ju presentkort...är inte det tänkt och står i mitt livsöde då??? Lägger in en bild.....efter detta inlägg.
Jag måste ringa och låna klippmaskin igen hos djurmagazinet. Kisses päls skall klippas ner igen. Han är så full med fjunig päls att det inte går att kamma. Tänk er att kamma bomull...precis så är det. Antar att det beror på att vi klippt honom och att det då blir ett tjockare lager med underull. Det blir som en liten krinolin för hans vanliga päls på vintern. Bakifrån ser han helt vansinnigt stor ut när han sitter ned. Hoppas att det finns ngn ledig i helgen eller nästa helg. Fast inte lika fånig som nyklippt hahaha haha
 
Jag skulle ju börja följa en lista med frågor men jag får inte in den???? Är inte så teknisk....men det visste väl ni sen tidigare? Så nu måste jag skriva av den så jag kan få in den här!!!!
 
På söndag är det ju Fars dag och jag har inte en aning vad jag skall hitta på åt min pappa. Han har ju allt och det får inte vara för fint , för då använder han det inte. Presentkort på Clas Ohlsson eller Jula och sådant har jag ju kört några år, så det känns lite tråkigt. Helst skulle jag vilja köpa en surfplatta åt honom så han kan lägga patiens??? han gillar det....
Men att köpa en ny känns ju knepigt, när han bara använder kortspel. 
En ny spade kanske....han har väl bara sjuttiotvå sen tidigare.....
Kläder går bort då han helst har samma varje dag. Tidning....läser mest bara aftonbladet. Upplevelse...behöver inte min aktive far. Bio...skulle han lämna efter 15 minuter....rastlös? ja.
Antar att detta funderande kommer att uppehålla min dag......åtminstone tills jag far på jobbet.
Men nu säger vi Hasta la vista....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela