myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2014-11-08 07:54:28 i Allmänt,

Här började morgonen tidigt, tom tidigare än Kisse. Annars är det ju han som väcker mig. Han vaknade när jag tog på mig morgonrocken och rivstartade och sprang som ett tok för att hinna före mig till toan. Morgondrickandet är en helig ritual för honom, lite gos lite drickande och gos och drickande. Egentligen kunde jag sovit lite längre men har jag lixs vaknat så har jag.
Satte upp gardiner igår och bakade och började grunda tavlan. Det var ju inget intressant på tv för mig i alla fall. Maken gillar Dobbido, men jag blir bara rastlös av det och tjollrade på med mitt med ljudbok i öronen. Slog in lite presenter till lillan och farsdagspresenter?!!! ja jag hittade ngt ...inte mer intressant än en skylt och lite kola. Men jag gav helt enkelt upp och tänker att pappa vill nog helst att jag kommer......
Vi skall försöka hinna handla lite idag till morgondagens middag köttfärs och tårtbottnar, undrar om det skulle bli gott som kombo.....tveksamt.
 
Jag skall leta reda på mer färg...vitt och silver. Jag är nästan säker på att det skall finnas någonstans här i gömmorna. Det bökigaste med att måla tavlor är att vänta tills grunden torkat och man kan börja, gå lös.
Vitt, silver och glitter är det tänkt att bli....kan det bli annat än bra? ja det kan det......beror mest på utföraren, så att säga. I värsta fall så kör jag på med en massa och bara kladdar.
Har väldigt mycket julkänslor och nu vill jag gå all in....ja inga tomtar som sagt men annars.
Är inte först har jag sett, det är ett till tok här på området hahahaah som satt upp julstjärna. Men vi kommer snart bli fler för att det är ju så det fungerar. Börjar en så brukar det bli som en löpeld över grannskapet.
Har tänkt börja med att måla lite i samlinglokalen oxå, i köksdelen som behöver ljusas upp lite och fix och pynt är ju ngt som jag gillar. Skall köpa lite dukar dit oxå och lite annat fint.
Måste leta fram timers...vet att det finns flera stycken om vi inte gett bort eller kastat. Praktiskt att ha belysning på timers så slipper man springa runt och tända. Vi har ju det på det mesta redan men jag saknar två  till....
Nu skall jag lyssna en stund till på ring så spelar vi....och ta påtår och njuta av morgonen. Lägger in ett inlägg lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela