myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Månadens färg är givetvis....

Publicerad 2014-11-27 07:38:49 i Allmänt,

 
Ja detta var inte lika lätt som jag trodde, vill gärna ha silver och guld och rosa och grönt och blått......
Men nu har jag bestämt mig för rött och det är en färg jag gillar både på kläder och accessoarer(hur stavas det?)
Men det skall vara varmrött, det är viktigt med nyanserna. Men tänk er en fin röd sammet...åh så fint.
När jag var liten så ville jag så gärna ha rött hår, tyckte det var så fint. Periodvis så har jag färgat mitt hår rött eller med röda nyanser, men inte nuförtiden. Ser mest ut som ett klimakterietroll om jag har rött i håret nu. Men i ärlighetens namn så är jag inte så brydd om hår....har nog aldrig varit det. Det växer och jag klipper bort, så enkelt har jag det.
Röd är alltså mitt val för månadens färg och lite flört med julen kanske. Men rött är oxå färgen som symboliserar:
I den västerländska kulturen förknippas rött med energi, styrka, impulsivitetaktivitetkärlekpassionaggressionuppror ochkrig. Rött förknippas också med julenjultomtens kläder är röda. Allt enligt Wikipedia
Ha det <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela