myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Oj vilken trevlig söndag

Publicerad 2014-11-03 06:59:17 i Allmänt,

Jag donade lite i dockskåpsvärlden, vilket var mkt trevligt. Sen for vi ner till staden och skulle byta några gardiner, naturligtvis så var de jag ville ha slut....men de väntade in fler. Jag sa att jag gärna ville ha pengarna på ett tillgodokvitto....nja det blir svårt för mig sa kassörskan??? Ja men då köper jag ett presentkort, sa jag. Jag ville ju ha gardinerna och då hade jag ju pengarna där. Nämen det blir krångligt för mig...sa hon? Behåll pengarna på kortet och spara dem tills vi får in dem sa kassörskan???  Hon var ingen bra kassörska och jag har nästan lust att gå tillbaka och säga: sorry men nu har jag köpt upp dem ngn annanstans .....Med ett sådant resonerande att det blir krångligt för henne, vinner man inga nya kunder.
Efter det så köpte maken två jackor och vi for hem och fixade till oss lite för vi hade blivit utbjuden på middag av min kusin som ville att vi skulle fira pappas giftemål. Han är halvgrek och gift med en grekiska och lever som en grek hahaha men älskar Västerbotten och sitt svenska efternamn. Det är trettio år sedan vi sågs och naturligtvis så gick vi till Costas...
När vi kom dit så sa han att greker hänger aldrig undan några kläder och förväntar sig det bästa bordet. Sen undrade han om det fanns ngn grek i köket.....nja inte i kväll sa servitören...oj då måste jag få prata med honom sa min kusin. Han försvann ett bra tag och när han kom tillbaka sa han att han redan beställt och det skulle serveras grekiskt på grekiskt vis....sen kom det in flera fat med allt möjligt och Mikael min kusin berättade vad vi åt. Jisses vad gott och lamm var en av de godaste jag ätit. Så fantastiskt mört och så gott. Vi åt och åt i flera timmar....ja så skall man göra om man äter grekisk mat. Som ni förstår så var det jättetrevligt och vi träffas gärna fler gånger. Nu är vin erbjuden ner till Stockholm där han bor samt till Lotraki??? Ingen aning hur man stavar det...men det ligger i Grekland och där har han oxå en bostad. En fin och mysig kväll...





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela