myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sköna Tisdag

Publicerad 2014-11-25 07:33:00 i Allmänt,

Jahaja då skriver jag tisdag och jag är mer än trött jag är jättetrött. Somnade inte före halv ett.....fick sådan energi efter styrelsemötet som höll på till 22. Jag satte igång och pysslade och gjorde lite kransar.....det fick jag lida för imorse när min inre klocka tyckte att jag skulle stiga upp halv sex. Behöver mina timmar hahaha, som en jättebebis ungefär.
Vi hade mycket att dryfta och ta tag i på mötet. Främst är det ventilationen som inte är bra i flera av lägenheterna. Vi har ett ganska nytt system och nu påstås det att den dåliga luften beror på att kanalerna är smutsiga. Det i sin tur beror tydligen på att det byggs så mycket här i staden!!!!!! Det virvlar upp damm som sugs in i kanalerna. Jag skall skriva ut räkning till samtliga byggherrar......Nä men skämt åsido att rensa luftkanaler kostar många sköna slantar, flera stycken hörde vi.
 
Idag blir det jobb men även annat som måste göras, kolla kundfakturor som eventuellt gått fel, enligt kunder. Det händer 1 av hundra.....de kommer bara inte ihåg det och de som handlar lämnar aldrig in sina kvitton. Men de skall sökas fram och scannas och skickas och sen får man ett svarsmejl där det står...Jomen det stämmer, nu kommer vi ihåg. Detta gäller bara stora företag, typ kommun och universitet och kyrkan.
Sen så måste vi handla, framförallt toapapper,,,,tur att vi hade torky.
Sen är det fjärde varvet i samlingslokalen och lite andra inköp som skall göras dit.
Måste även göra ett kort att visa upp till pysselkvällen, ett sk värmeljuskort. Men det tror jag att det får göras ikväll. Ringa lite samtal skulle jag oxå behövt göra,,,sådana där tråkiga kolla upp samtal som man drar ut på.
 
Men så är det denna årstid, mycke att göra och dona med. Tycker samtidigt om när det är lite fart och fläkt , vilan blir då så mycket skönare. Nu till helgen börjar även söndagsöppetdagarna så nu blir det sjudagar iveckan jobb....men i år kommer jag inte att vara där dygnet runt. Så himla skönt och behövligt,
Måste även ut till mor ngn gång snart för julstäd och handling. Det skall sättas upp slingor på balkongen , men det brukar maken fixa åt henne. Jag har ju i princip julpyntat klart så jag sitter lugnt på den fronten. Nu är det främst julklappar till de små som skall inhandlas. Listor väntas inom kort. jag minns mina egna barns alla kryss i julkatalogerna och minns att jag föreslog att de i stället skulle kryssa det som de INTE ville ha.....För det var kryss på allt......Sen visste man ju inte vad de helst ville ha och det som de ville ha bara för att. Men iår så träffas vi ju inte med småprinsarna på julen och visst gör det ont. Men de är med i själ och hjärta och vi får njuta av det. Tror jag skall ha en liten date med dem på julaftonsmorgonen....
Jamen jisses jag måste ju fixa deras kalender...oooops nu är det ju snart dax. kan bli en sen kväll igen hahaha.
Men som vanligt avrundar jag dagens meningslösa dravel haahaahaha och tar tag i mitt nackhår och beger mig iväg och borstar tänderna.....apropå tänder. jag köpte ju en ny tandborste....en mjuk en....men kan de bli för mjuk? Den jag köpte är som att borta med sammet....tar den verkligen bort skiten???? Åh alla dessa frågor...måste googla....skratt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela