myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag 9/11 och Milous Födelsedag

Publicerad 2014-11-09 08:45:28 i Allmänt,

Hipp hipp hurra för Milou idag. Tänka sig att hon bara är två. Tycker hon funnits så mycket längre i våra liv.
Igår så var det ju det stora kalaset och hon öppnade alla paket med glans. Kanske en aning mer upptagen med paketöppnandet än vad som var i själva paketet. Roligt att se det lilla yrvädret och alla som kom för att fira. Tidigare under dagen hade vi varit på dop för lilla Milla och Prästen sa just det kloka att det krävs en by för att fostra ett barn och då kan jag känna att det var en ynnest att få gå på dop och 2 årskalas. En annan detalj under dopet var att Prästen läste den gamla vanliga Fader vår istället för den nya moderna versionen. Gillar inte den nya versionen....ni vet att vissa saker skall få vara som de är, tycker jag.
Den lilla skötte sig utmärkt och blev välsignad och grattad med god smörgåstårta och ett riktigt kaffekalas. Söt och jätteliten är hon och när jag fick hålla den lilla så rymdes hela hennes blöjrumpa i min hand. Mammas färger men mest lik pappan tycker jag i alla fall. Det var så mysigt och trevligt, men vi bröt upp tidigt för vi skulle ju gratta en mycket äldre person....nämligen en tvååring!!!
Huvudpersonens gudmor hade gjort en makalös god tårta och på den stod en jättefin princesstårta av rosa marsipan. Hon fick många fina saker som jag är övertygad om att hon kommer att ha mycket roligt med.
Hon gillar ju att slamra med alla sina kastruller och sin fina spis som hon fick av sin mor och far.
Småprinsarna var där oxå och jag fick känna på en pyttelite lös tand. Lillebrodern hittade en gäst på kalaset, eller han sa att de hittat varann....och som säkert fick höra både en och två rövarhistorier.
När vi for så var vi och handlade lite inför middagen idag och sen strök jag gardiner och målade lite och joxade tills jag var så trött att soffan var ett lämpligt ställe att parkera sig i.
Idag är det alltså Milous födelsedag och jag är så glad och tacksam över att få finnas i hennes liv och alla som har barnbarn och lika fjollrig som jag vet ju hur underbart det är när de bara släpper det som de håller på med och kommer springandes. Vi har ju tre små människor i vårt liv...och en kissekattsbebis som heter Lenny, det är kärlek, rikedom och lycka och vi älskar dem så mycket.
Men idag så är det även Fars dag......hipp hipp hurra för alla pappor idag <3 <3
Jag skall åka till min papps och jag antar att vi får besök av makens gullegryn senare under dagen. Jag skall hinna med en hel del under dagen idag hade jag tänkt. Fixa min tavla och göra klart min burk med tomte, måla lite akvarell, göra en tårta och klistra paljetter på en fågel och stryka dukar och??? nej det var nog inget mer....
ikväll så blir det nog ett till inlägg från min lista....punkt två !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela