myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon underbara dag

Publicerad 2014-10-17 07:06:29 i Allmänt,

Igår så hade jag en fantastisk dag bara fylld med saker som jag ville göra. En sak är säker, jag tror att man skulle ha fler sådana dagar. Jag grejade med dockskåpet hela förmiddagen och tog bussen till stan vid halv ett och strosade på staden innan jag skulle fixa naglarna. Köpte bl.a. en puskpolo till Milou, ett par örhängen och en T-shirt på rea till mig. Sen väntade jag på butiken på maken som skulle klippa sig och sen lite snabbt käkande då vi skulle på ost och vinprovning. Hur kul var inte det? Enda nackdelen var nog att föredragshållaren var lite väl snobbig, så jag kände mig ibland som en okunnig lantlolla med dålig smak. Jag gillar ju Amaronevin som jag tycker är himmelsk och känns som att dricka sammet. Han sa dock att Amaronevin var i princip odrickbart och skulle knappt dricka av den dyraste om han blev bjuden. Vi fick smaka på olika saker till olika drycker bl.a. En chevreliknande som kostade 1000 kr kilot och var helt underbar till det drack vi cherry,....jag som alltid trott att cherry var söt och sliskig. Inte ett dugg, det finns flera olika sorter. Likadant med portvin gottis säger jag...
Vi fick bl.a. ett vitt vin som var så gott. Med sparris och flädersmak,,,åh vill verkligen ha en middagsbjudning och testa lite nytt.
Idag blir det dock lite mer ordning på torpet och jobb står på schemat. Men först lite bilder...

Så här börjas det...från vitt till mörkare..



Lite nya ramar och bilder. Jag har googlat fram bilder som jag sen skriver ut på canvas.
Här är det ommålat och byggts bord......men är osäker på om jag redan lagt in denna bild...
Ja jag kanske inser att de flesta av er är helt ointresserad av mina dockskåpsbilder haha men ni får helt enkelt stå ut. Puss på er och ha en underbar fredag...ha haha som ordförslag fick jag underlig istället för underbar....haha jamen ha en underlig fredag 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela