myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu sticker jag ut hakan..

Publicerad 2014-10-04 09:18:57 i Allmänt,

Ja törs man....knappt men jag gör det ändå. Jag kommer kanske att kallas rasist och fascist och kanske tom nazist. Men det skiter jag i, för det vet jag själv att jag inte är. Men jag tycker att det skall vara nån jäkla ordning och inte än massa tjoller av rädsla för att bli stämplad som rasist. Vad tänker ni att jag nu är så upprörd över????
Ja i dagens VK stod det att läsa att det var en som givit mat till tiggare på staden och blivit bemött med att de inte ville ha det utan pengar!!! Så man kan alltså välja? när man är uteliggare och hemlös?
Men det som retade mig ngt så kopiöst är tältlägret på okq8 på Carlslid.....och tandlösheten... att inte kunna bita ifrån.
Det är inte ok att gå in och tvätta kläder i gör det själv hallen och elda i skogen i tättbebyggt område. Hur tror ni det skulle låta om jag började grilla varje dag i skogsdungen jag har här utanför??? Eller kastade mina sopor härutanför...bara för jag inte ville gå till en lämplig plats för det???
De eldade precis utanför explosionrisken för bensintankarna...men likt förbaskad i tättbebyggt område.
Det är så förbaskat irriterande att det är sådant fjäskande med dessa tiggare. Inte konstigt att folk blir främlingsfientliga när vi är så här löjligt hänsynstagande.
Jag känner i alla fall att jag blivit det och får verkligen anstränga mig för att inte fullt ut låta dessa känslor blomma ut. Det är inte dessa människors fel att jag har dessa känslor det är mitt och ditt fel. Vårt samhälle som bockar och niger och vänder rumpan upp.
Detta är inget som kommer försvinna utan tältläger kommer att bli allt vanligare ju större staden blir. Tiggarna är här för att stanna och jag tycker så synd om den där mackägaren som fått detta på halsen. Om det hade varit jag som gjort så hade han säkert sagt åt mig att ta mitt pick och pack från hallen eller betalat som alla andra. Men han kan inte det för att bli utmålad som rasist....jamen är inte det kränkande särbehandling så vet inte jag???
Hur tror ni att det låtit om jag bara lämnade mina sopor i stugan??? för att jag inte hade ngt sopkärl...skulle kommunen skicka ut städpatruller tror ni? utan medföljande räkning??? hahahaha nä skulle inte tro det.
Men vad göra då? ja jag har väl ingen bra lösning men i alla fall bättre än det är nu. För det finns ju flera tältläger i staden.
En grej som inte blir lika kostsamt är att fixa en markbit där man ställer ut sopkärl och dra fram lite vatten. De platserna finns.....här i Röbäck finns det stora tomma områden där verksamhet nu försvunnit. När det kommer nya så kan man hänvisa dem dit och sen kan alla frivilliga fara dit med grejer och sånt om de nu vill det. Jag kommer inte att ta dit en endaste grej...jo kanske toapapper.....Visst är det hemskt...men är det ngn annan som har ett bättre förslag så är jag den första att applådera. Såg att de hade tv också....men jag antar att de inte behöver betala radiolicensen.......som jag måste göra. Jag skäms inte över att ha dessa åsikter. Att jag tänker först och främst på de mina och våra gamla och unga som far illa här i landet. När gamlingarna blir tuggade på av råttor och barn far illa och kommunens pengar går till städning och hjälp till folk som inte bidrar ett skit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela