myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Askmoln???

Publicerad 2014-09-09 08:33:13 i Allmänt,

Såg att det var ett vulkanutbrott på Island!!!!  Tänker på förra gången då flyg ställdes in pga askmoln....nej ngt sådant vill jag inte veta av. Vi SKA flyga på fredag så det så...i värsta fall får jag ta maken på kvasten och ge oss iväg precis som när jag skall till Blåkulla.
Helgen har väl varit okey. Fredagsafton så stängde jag och vi åt Statoilmiddag, hyrde en film men såg istället några avsnitt på serien vi följer. Man fick ha hyrfilmen tre dgr så vi kunde ju dra ut på den så att säga.
Maken vaknade på lördag med en migrän som i princip gjorde honom sjuk. Vi anande nästan det då han haft en hård jobbvecka och då kommer migränen som ett brev på posten, vid första ledighet.
Jag for på jobbet och efter det och handlade lite förnödenheter. När jag var hemma vid fyra så fixade jag en ungspannkaka??? ja ingen flådig lördagsmiddag...
Maken var uppe i några timmar men gjorde en väldigt tidig kväll då migränen gjorde sig påmind. Jag såg ett tag på tv sen gick jag och la mig ca 21.30, ganska skönt. Vaknade på söndagsmorgonen kl sju av att maken var uppe och i och för sig, han hade ju i princip legat ett dygn. Jag förberedde middagen som skulle bli rullader. Hade helst föredragit oxkött med hade bara vanligt innanlår och det bör koka i ngn timme för att bli supermört. Vi skulle vara barnvakt åt Milou idag då hennes mor hade "Try outs" som betyder provträningar, dvs en test på vilka kunskaper de sökande har och om de platsar i tävlingslag. Milou var inte på sitt bästa soliga humör och blev ledsen bara jag gick bort en liten bit. Antingen så grät hon eller så kastade hon grejer eller ville slåss. Hon har verkligen humör den lilla tjejen. Nåja lite bannor fick hon men hon ville allra helst att jag skulle leka med henne och fika och lägga pussel. Eller lägga pussel är fel utryckt, jag lägger bitarna på plats och hon sliter bort dem. En lek som kan roa länge.....inte så jättekul tycker jag men hon är väldigt nöjd när hon får slå sönder eller "förstöra". Varför gillar barn det??? det har alla ungar jag mött på i den åldern gjort?? sandkakor som man gör....pang med spaden eller bara stampa??
Antagligen är det för att de kan...det är svårt att göra en sandkaka om man är liten men att sabba den är lätt....
 
Idag har jag en del att göra och jag hoppas att jag får det gjort. Jag är väldigt omotiverad hahahahaha
Skulle hellre vilja lyssna på ljudbok och pyssla,,,,men det går inte för sig, för mig veterligen så görs inte saker av sig själv.
Nåja nu skall jag inte gnöla, för om jag är duktig och effektiv så är jag klar med allt måste och har hopp och lek sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela