myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag sjätte september

Publicerad 2014-09-06 09:25:45 i Allmänt,

Ja igår blev det inget bloggande alls.....vad är mitt försvar vad är min förklaring???? Ingen aning själv faktiskt??? Dagarna flyger fram för mig som för alla andra, kan jag konstatera. Jobbade igår och det är så trevligt att "bara" vara där och stå i kassan. Inte bry sig ett dugg,,ja det var väl kanske lite för mkt sagt. Ville ju beställa en massa grunks från Panduro, men butikschefen ser på mig strängt hahaha Tror jag har mött min överman i kontroll....
Men jag fick nog mer lite vackert bling i alla fall hahahaah
Det är verkligen en drömtillvaro jag har, ingen stress och en hel del tid till att göra det som skall göras i ett hem och det blir tid till kvällar som är fri från arbete. Hur fort har inte det gått att erövra mitt hem från en arbetsplats till ett hem? Inte riktigt i mål än men jag ser målsnöret. Maken märker det i alla fall och är väl mindre nöjd hahaha Nu kommer det önskningar om att måla och tapetsera och flytta runt och greja. Sånt har legat längst ner på min lista och mer initiativ om sådant har kommit från min "vill inte förändra något" make. Han har tom frågat när jag skall börja jobba mer hahhaha
Men det finns även en baksida på denna förnöjsamhet. Jag är inte riktigt mig själv.....svårt att förklara. Men om jag säger att min impuls och jävlaranamma och krigarlust är puts väck. Istället för att vara den där galna hackspetten på julafton liknar jag mig själv med Ferdinand under korkeken. En härlig tillvaro som jag verkligen gillar och saknat....men det är inte jag.
Är som en papegoja men vingklippt som inte flyger omkring utan mer sitter och putsar sina fjädrar. Jag har nog haft ett stort behov av break och vila. Men jag kommer liksom inte igång riktigt...har ingen lust till ngt och min fart är...obefintlig. Nu menar jag arbetslusten och full fart framåt känslan. Pysselbarometern ligger på topp och jag grejar och donar.  Lustigt nog så känner jag mig väldigt harmonisk och går omkring och småsjunger. Men var i hela friden är min galna hackspett????

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela