myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag och full fart mot fredag

Publicerad 2014-09-25 09:01:37 i Allmänt,

Jisses så dagarna flyger fram, man går upp och gör lite grejs och sen är det daxs för sängen. Skriver nu på makens dator och den suger. Men snart kan jag börja använda min egen, för jag har nu nästan lärt mig att använda den. Ja jag tycker inte om när vissa saker ändras på. Framförallt sådant som jag inte begriper mig på eller är intresserad av. Man lär sig det viktigaste och sen när det förändras så är jag i det närmaste hjälplös, Är ju inte helt hjälplös framför datorn, utan det rör sig om ngt så banalt om att jag inte kunde skriva ut eller spara bilder eller kopiera till word och använda helt vanliga grejer....irriterande med uppgraderingar och utvecklade datorer.....grrrr
Men nu vidare till ngt ytligt men trevligare. Jag har ju klippt mig eller rättare sagt snaggat mig. Otroligt skönt med tanke på att jag har tjockt hår som är att beskrivas med tagel. Idiotiskt dyrt om jag skulle behöva klippa mig för att bibehålla en sk frisyr. Mitt hår växer ju inte fortare än ngn annans men eftersom jag har så många strån och tjocka så behövs det var fjortonde dag. Jag skulle snabbt komma upp i svindlande summor. Men nu erbjöd denna frissa mig att komma in och klippa var fjortonde dag för en hundring!!!!!! inte dåligt...och ngt som jag kan tänka mig.
 
Jag köpte en ny mascara igår och nu skall det vara trevlig att få prova den. Den är från Blondinbellas serie och jag är ju väldigt nöjd med annat därifrån. Fick den till superbra pris oxå så jag känner mig nöjd så här långt hahaahah
 Vi slänger in ngr bilder från Florens nu:
Den här levande statyn tog vi på avstånd som en riktig. Helt vansinningt men ingenting rördes,,,,såg inte ens ngn andning. Vi såg flera sådana här filurer, men den här skrämde mig riktigt. När jag gick förbi så petade han på mig och sa buuh....och allvarligt jag blev rädd.....skratt.
Nästa bild:
Ytterligare en husfasad, som var fin. Ja nu var ju de flesta hus fantastiskt dekorerade  men just detta var helt täckt att fantastiska dekorationer och symboler. Skulle lätt vilja ha tag i en stege för att kika närmare. Alla dekorationer och symboler på hus betydde ngt för husägaren eller att hn ville hyla ngt speciellt. Kunde vara bibliskt eller fältslag eller kärlek till någon. På husen kan det vara hela berättelser och tolkningar och det gillar jag mycket bättre än tex väven här i umeå som ser ut som en strandad finlandsfärja och inte ens unik utan en kopia på ett annat bygge som arkitekterna gjort. Sen så spelar det ingen roll hur fina terasser och inredning det än är. Torde väl fyllas med en massa samegrejs och konstigheter. Den är och förblir ful...i mina ögon. Ännu fulare om några år när skiten har runnit längs de fina vita fasaderna.
Idag så blir det lite jobb i butiken på eftermiddagen men nu på morgonen har jag fullt sjå med att ringa och greja och tjollra med "must do" saker. Men jag var ju och köpte nya hörlurar igår så kanske jag kan passa på att använda dessa och lyssna på ljudbok medans jag sjåar på??? Köpte tidigare vanliga grejer som man stoppar i öronen. men jag har så grunda öron och små gångar så inte ens det minstigaste öronproppen sitter kvar. Kanske därför som jag hör dåligt hahahahha Nä nu måste jag ta tag i dagen.....den springer ju så fort.

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-09-25 19:17:24

Tack för senast!skicka en bild på den nya frisyren nyfiken?????kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela