myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon....öh...måndag

Publicerad 2015-04-27 06:32:02 i Allmänt,

Godmorgon på er, själv är jag trött och vill sova mer. Äsch det är ingen större fara, sov bara så gott. Nu har jag läst tidningen och druckit kaffe och bäddat och läst lite bloggar. Så nu är jag redo för dagen.
Men först måste jag skryta om hur effektiv dagen var igår. Tvättade som bekant och torkade rumsfönstret och bytte gardiner och dammtorkade hela lägenheten och damsög och svabbade. Doften av såpa låg kvar när vi kom hem på afton, det var så härligt att komma hem och det var rent.
Sen for vi till nya butiken och jobbade och fick gjort en massa småfix och fick lite panik när jag ser hur mycket som är kvar att göra. Men skam den som ger sig, nu jäsickens blir det att lägga in en högre växel.
 
Klockan fem var vi bjudna på middag hos sonen med flickvän och vi fick en superb middag och vart proppmätt och inga kakor i världen kunde fresta oss. De hade gjort fylld fläskfile med västerbottensost och pesto, med bacon omlindat och potatisgratäng...mums
 
När vi kom hem var vi ganska pömsiga och belåtna och slog oss ner framför dumburken ngn timme. Men strax efter nio gick jag isäng och började messa med dottern borta i amerikat. Hon var på Disney world och stod i kö för spökhuset och hade det bara bra. Längtar tills hon kommer hem. Hennes vistelse därborta har tydligen varit bättre än bra och hon har sett alla väldskända lag inom cheerleading och var nu fylld av inspiration och var ivrig att få visa och berätta för alla här hemma skulle jag tro. Klimatet är suveränt för hennes värk och hon mår hyfsat bra, men längtar jättemycket efter sin lilla familj....och mig hoppas jag hahahaha
Visst har hon en spännande klädkombo hahaha. Var lite kallt och jag satte på henne en extratröja innan vi skulle gå till förskolan. Håret hänger i ögonen och hon skulle absolut inte ha ngt hårspänne,,,"tjurongen"
 
Har inte en aning vad jag skall ha på mig idag. Det är jättevarmt på jobbet när vi jobbar som djur och igår hade jag linne och var barfota och det var så skönt. Men idag skall jag ju umgås med folk hahaha så lite mer klätt kanske??? Måste se vad det svalaste jag har i garderoben....ngt lätt och flygigt. Måste köpa nya arbetsskor oxå,,,få se hur det ser ut idag om det hinns. Mina är helt slut och en arbetskamrat hade köpt jättefina och fotriktiga och svindyra och jag blev lite sugen. Vå går och står hela dagarna så det vill till att det är bra skor. Har provat så många och alltid landat på foppatofflor hahhaa. Mina skor måste ha lite klack och vara mjuka och inte varma. Foppatofflor är varma när de är nya, men när de är gamla och om man har en storlek för stor så är de inte lika varma. Vetenskapligt utförd studie av mig själv hahhhaha
Nu skall jag gå och kolla in garderoben.....kanske baddräkt eller trosor och ....ja thats it

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela