myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 13/4

Publicerad 2015-04-13 07:11:12 i Allmänt,

Jamendå var det måndag igen och det är väl helt okey för min del. Idag är det ingen vanlig dag utan det är en av familjens söner som fyller år!!! Grattis skriker jag ända hem till honom.....vi var och grattade och åt smaskigt fika hemma hos honom och flickvännen igår och där fick vi ju träffa vårt fyrfota barnbarn
Lilla goa Lenni som är så himlarns mjuk att man kan knappt tro det. Sen så träffa vi ju småprinsarna och den största hade tappat en framtand och den andra ploppa ut senare på kvällen och jag bara älskar hans glugg <3<3 Hur söt är inte ungar med glugg ?
Vi var på butiken innan kalaset och sprayade lite stativ och jag fick en hemskarns huvudvärk ett tag. Inte alls så kul men jag tror att resultatet kommer att bli jättebra. Lite bättringsmålning och vips så kommer de att passa in. Helgen har varit kort...kanske beroende på att jag sovit så fort jag fått tid. Somnade vid ganska precis kl 17 på lördagen och vaknade en stund senare för lite gomat och var sen vaken en stund till sen somnade jag igen.....törs knappt räkna ut hur länge jag sov totalt.....
Vi hämtade ju ut stolarna i fredags och där har jag slappat så fort jag fått tid. Igår så svängde vi iväg på Mio och köpte en ny matta oxå, men allvarligt så djuriskt dyrt det är med mattor. Jag grät inombords när jag tänkte på hur mycket annat jag kunde fått för de pengarna. Nu skall jag inte gnöla för det stod en av mina kunder i kassan och hon gav mig 20% rabatt på priset...vilket bara bekräftar hur viktigt det är med bra kontakt med kunder hahahaha
Så här har vi sovit alla stunder vi har haft ledigt i helgen...
Så skönt och mysigt....denna lilla oas är tänkt för bok och mysläsning, men vi behöver en till bra läslampa. Den andra får stå kvar vid soffan för där behövs det för mitt broderi.
Maken var och inköpte en ställning till tv apparaten som man kan svänga ut tv:n så nu kan vi sitta i fåtöljerna och tomglo oxå. Idag så blir det jobb och halva styrkan kommer att vara på nya butiken och skruva ihop inredning. Hörde just våran nya radioreklam på radion...hihihi tycker den blev lite kul och annorlunda.
Sitter och gäspar som ett tok...inte bra  haahha. Idag är det momsdag och jag skulle färdigställa allt igår så det bara är att lämna in...men då begriper jag inte hur man får fram arbetsgivardeklarationen pga ngr konstiga kommandon som står på skärmen...suck. Avskyr när man ändrar i program.....måste ju lära mig så mycket nytt igen. Nåja de är duktig på supporten så det kommer nog att gå bra. Nu skall jag klä mig och traska iväg till jobbet och ta tag i lite av dagens jobb. Hoppas att ni kommer att ha en bra dag och att solen tittar fram en stund idag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela