myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En kortis....

Publicerad 2015-08-22 08:45:02 i Allmänt,

Har egentligen inte tid att sitta här och skriva en massa trams men det gör jag i alla fall. Har sovit länge idag...kan bero på att kisse inte varit inne inatt utan legat ute på altanen och därför inte petat på mig i vanlig ordning.
Gårdagen var bara bra och slutade perfekt. Efter jobbet så var vi bjuden på middag hos äldsta flickan med familj. Paj och kräftor...jisses så gott och alltför längesedan jag åt kräftor kan jag tycka. Det värsta med kräftor är lukten på fingrarna, man kan i och för sig doppa dem i lite citron. Men smaksigt var det och slutade på bästa sätt med att Viggo vaknade och kom ner och vi fick oss en go och sovvarm kram innan vi for hem.
 
Idag så är det jobb på schemat och sedan festligheter på gården. Det gör att vi missar det nya programmet spring som börjar ikväll. Mest nyfiken är jag över om de har med ngt filmande från butiken. De var nämligen in och skulle ha grejer för att tillverka en medalj. Antagligen inte hahaah finns inte så mycket spännande i det hahhaha
Dessutom har polisen ringt och de har tagit ngr busar med tjuvgömma med produkter från oss. Akvarellfärger och spray...hoppas de får vatten och bröd de uslingarna :(. De rensade hyllorna med spray och hade barnvagn med sig och det gapade tomt efteråt. Vi är ofta helt chanslösa mot snatteri och enbart misstanke om snatteri är inte okey att stoppa ngn utan det måste ske i när "brottet" begås. Jamen hur lätt är det??
Nåja jag sitter lugnt och tänker Karma.....må tusen kamelers loppor uppsöka deras armhålor.
Har köpt en fin "tavla" för fönstret, men inte kortat av snöret än pga att vi skall flytta gardinfästena osv. Men kanske imorgon eftermiddag efter jobbet hinner vi greja lite med sånt där.
Nu måste jag fixa mig lite inna jobbet .Ha det så bra i solen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela