myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hipp hipp hurra

Publicerad 2015-08-20 07:57:33 i Allmänt,

Idag fyller min yngsta år, hela 24 år!!! Min fina och goa lillflicka. Prinsessan gullefina, gullegryna sa jag när hon var liten och det gäller än idag. Hon är själv mamma idag, så hon kan nog förstå vilka känslor jag hyser för henne.
Ibland kan det vara svårt att inse att hon är vuxen och tar sina egna beslut och att hon inte är liten längre.
Men jag kan med stolthet säga att hon utvecklats till en fin människa, med starka åsikter och envishet. Några egenskaper som jag tror följde med i modersmjölken. Ja jag kan se mig själv i henne och jag kan spegla mig själv i henne och hon gör mig till en bättre människa. Tack för det mitt lillhjärta.
Grattis på födelsedagen My <3<3<3<3<3
Bilden är ca 1 år gammal och är från när hela familjen skulle på kalas.
 
Igår hade ett annat av mina barn namnsdag och han fastnade dagen till äran i tågstopp. Inte så roligt kan jag tänka mig. Han åker pendeltåg mellan Uppsala och Stockholm där han arbetar och igår var det ngt fel på ngn kontaktledning så tågen stod stilla flera timmar. Usch så drygt att sitta och vänta och vänta...
Igår så hann jag då få fixat en hel del och idag har jag oxå planer på få lite gjort. Jag var iväg och handlade och på banken och svängde förbi på Expo och hittade ett motiv på en tavla som jag absolut måste måla. Skall då åtminstone prova.
 
 Så himla läckert det var med kraftig struktur i färgen. Hmmm eller så far jag och köper det hmmm nu kan jag inte bestämma mig. Skit oxå...
Vi var oxå iväg och åt middag på lokal igår och kunde konstatera att jisses annåda så poppis det är att gå ut och äta. Det var knappt vi hittade ngn plats. En vanlig sketen vardag???
Nåja vi valde modigt och tog rått kött,,,nja inte gnagare utan  oxfile....hmmmm. Alla som känner mig vet att jag alltid gillat det som är bränt och att jag velat ha mitt kött grillat intill grillchips. Men på senare år så har jag gått från det till vanligt grillat om ni förstår hur jag menar?? Så att jag valde kött som var rått förvånade t om mig. Men jag har blivit lite nyfiken...
På menyn stod det att läsa: Handskuren oxfile, kapris, betor, och friterad mandelpotatis. Hmmmm vet inte jag men jag har provat i alla fall. Åt inte upp allt kött, då jag började tänka på vad jag åt och började må lite illa. Svindyrt var det oxå och jag har kryssat av en punkt på min Bucket list.
 
Än en dag av vackert väder och jag har planer för att sitta inne och greja på hmmmm. Måste nog fara ut en liten sväng i alla fall, för jag skulle behöva fara med skräp till återvinningen. Vi får väl se
Ha det så bra allihopa :)
 

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2015-08-20 16:15:52

Tack fina mamman min :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela