myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ljuvliga söndag

Publicerad 2015-08-23 08:32:55 i Allmänt,

Trött och lite sliten och jag hade gärna sovit längre. Gick och la mig vid halv tvåtiden inatt och kl 10 över 6 tyckte en liten lurvig fyrföta familjemedlem att det var nog och ville ha vatten. Så jag gav upp efter ett tags intensivt petade i ansiktet med tassen. Vi hade gårdsfest igår afton och det var jättetrevligt och jag undrar när de sista lirarna gav upp...kanske de sitter där än???
Det var beställt exotisk planka och jag och lovar att det var enormt mycket frukt och väldigt lite kött???så vi gick till lill Ica och kompletterade. Vi gick tipsrunda och jag och maken hade en intern kamp om att den av oss som förlorade skulle ge fotmassage till den andre.....jag förlorade grrrrr..Barnen hade oxå en egen tipsrunda och skattjakt. Klockan tio skall vi träffas och städa och plocka bort, men jag börjar nog lite tidigare för jag skall jobba och vill byta om och sådant innan.
Häromdagen så var det ngt roligt som inträffade medans jag stod ute och rökte. Det var på jobbet inne i staden och då ser man ju en hel del saker och folk och inte minst hör lustiga och ibland konstiga samtal.
Det kom ett äldre par och mannen hade varsin påse i händerna som han bar på. Kvinnan gick vid hans ena sida och stannade till och gick på den andra och stannade till och sökte ngt i sin väska och gick tillbaka och sökte och gick till hans andra sida. Då stannade mannen och sa väldigt irriterad: Satans kvinna, om du någon gång i ditt liv kunnat bestämma dig.....det var så otroligt oväntad reaktion och på det sättet han sa det kändes det som om de varit tillsammans länge...kanske alltför länge.
Opps nu kom det med en anna bild oxå........
 
Igår på jobbet så satt jag bakom en hylla och höll på med prislappar och det var ett yngre par på den andra sidan. De var nog alldeles nya i sin relation, hur jag kan tro det vet jag inte men det var mer som en känsla. Hursomhelst så sa kvinnan att hon hade inskolat sig på en ny arbetsplats men att hon ångrade sig!!! För de skulle antagligen ringa och vilja att hon jobbade och det var så störande.....jag trodde jag hört fel??? men hon bara fortsatte och sa att hon ville bara tjäna så mycket att hon klarade sig. För att jobba störde hennes planering och hennes liv och det tog så mycket energi. Jag bara satt och funderade på vad jag hörde medans hon surrade på hur bökigt hennes liv blev och 
hmmm nu hände det ngt konstigt med inlägget.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela