myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vindstilla och serietips

Publicerad 2015-08-10 07:12:53 i Allmänt,

Oj så härligt att vara ute när det är vindstilla, speciellt när man är som jag och bara avskyr blåst. Det var så fint på kyrkogården igår och småfåglarna kvittrade och det var som att befinna sig i en orkans nålsöga för det var så stilla och lugnt. Lite konstigt kändes det dock för där på kyrkogården så gick ett äldre par runt och plöckade bär med plockare?? skogskyrkogård mmmm men lite knasigt såg det ut. Tog ett kort på dammen....suddigt som vanligt men det får man räkna med då åtta av tio kort blir så i min regi.
Igår så fick jag ett serietips av en god vän. White queen som går på Netflix. En historisk serie som utspelar sig på 1400talet och skildrar spelet mellan kungaätterna och det skall jag säga att vara kung på den tiden det var sjåigt för rätt vad det var så var man halshuggen och nästa gök blev kung och bråket var igång på en gång igen. Kan absolut inte vara bra för matsmältningen att leva så otryggt hahaaha Jag såg fyra avsnitt igår kväll och ikväll så fortsätter jag. Tack A för det tipset.
 
Kan dessutom säga att jag beundrar alla ensamstående som lagar mat och sitter ner och äter vid bordet. Jisses så dålig jag är på det. Blir bara en massa trams och snabbt eller t om mackor och the. Men skall försöka i afton att laga riktig mat då jag behöver till lunchlåda. Tänkte köpa en grillad kyckling och av den kan jag nog få ut lite olika maträtter typ paj och risotto. En annan pippi som kommit i vår ägo är denna tjusiga och underbart töntiga "svan"
 
Köpte den till halva priset när vi var nere i Varberg och kände att den skulle bli så tjusig i stugan hahaaha. Jag jag gillar trädgårdstomtar oxå och har faktiskt det, tycker det är så mysigt att se sådana där töntiga grejer bland växligheten. 
Har fått hälsporre igen...suck. Igår när jag skulle sova så hade jag riktigt ont och nu funderar jag på om jag skulle gå på apoteket och köpa tejp och linda. Har hört att det skall lindra och det skulle vara skönt. Nu hoppas jag att det går över fort denna gång. Brukar hålla i sig ngr månader och det som lindrar och förhindrar i mitt fall är att byta skor under dagen. Låter fånigt men för mig så håller sig hälsporren sig borta då. Nåja får väl skylla mig själv och ta tjuren vid hornen och gå till apoteket och byta skor oftare.
Såg på youtube flera olika tejpningar så nog skall jag fixa det haaha.
Måste även in på banken och fixa bankdosan...tror att den är paj. Skall leta reda på makens och se om den funkar. För när jag använder min så får jag bara felmeddelande och att jag saknar ngt...jag kommer inte ihåg vad.
Ikväll hade jag tänkt tillbringa tid framför serien men innan det måste jag fixa mat och lite annat fix och trix innan jag kan ta min Cola zero och filt och gosa ner mig i fåtoljen. Hoppas att ni får en fin dag :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-10 07:42:23

Kan rekommendera Marco Polo på netflix också om man gillar kostymdrama :-)

Svar: Ja jag vet supergillade den oxå. Gulligt ändå att tipsa :) Tack
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela