myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 7/12

Publicerad 2015-12-07 07:46:03 i Allmänt,

Idag är det en alldeles ny dag på en förhoppningsvis fin vecka. Helgen har varit bra, men kanske lite för mycket på aktivitetslistan. Men så är nog december för de flesta, antar jag. Vi firade av storjäntan och som blev glad över presenten som alla nära och kära skramlat till. Vi har fixat lite julklappar och byggt stumplådor och målat och kokat gröt och gröten räckte till alla ...puh det var ju en himlarns tur. Igår efter jobbet for vi på juluppvisningen som Cheer force allstar hade inbjudit till. Åh herrejisses så mycket folk och jag gissar att det nog var alldeles för mycket folk i arenan än vad brandkåren tyckt var okey. Men wow vilken känsla det måste varit för dottern som i princip startat allt från grunden och nu är det en jätteförening.
Vi var tvungen att gå lite tidigare för vi hade ytterligare ett uppdrag att utföra.....hahhahah nu lät vi som att vi extraknäcker som superhjältar. Nåja en snabbstopp på en hamburgerbar och sen till pappa för att överlämna hans present. Det var jätteroligt för han blev väldigt överraskad och tagen över vår present. Han fick ju en värstingsnöslunga och nu kan han slänga sin gamla skruttiga på tippen. Sen for vi hem och jag målade ett till varv på stumplådorna och funderade på dekorationer.....hmmmm hade allra helst velat ha grå sand...men det var ju inte lätt att få tag i. Men jag tror nog att de kommer att bli fina. Idag så skall jag byta lite kläder, köpa fler ramar, fixa kundfakturor, måla, och baka lite mer lussekatter tänkte jag. Vi får väl se hur mycket jag hinner beta av. I bästa av världar hinner jag pyssla lite oxå...har ett gäng tomtar som väntar och lite kort som skall göras för visning inför uppdraget i personalföreningen. Har en ide som jag måste försöka komma på en bra mall till och få ner ngt som jag har i skallen och sett ngnstans är svårare än det låter hahahaha. För övrigt är allt bra och jag måste säga att denna juletid är underbar med sitt glitter och vackra budskap. Blir varm i hela kroppen när jag ser allt pynt och tjusigheter. Vi avslutar dagens pladder med en sötis
Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela